۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85500003
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست فوق‌العاده گروه «دی-۸» درباره وضعیت غزه در استانبول برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- گروه «دی-۸» (هشت کشور اسلامی در حال توسعه)  در بیانیه اعلام کرد که نشست فوق‌العاده شورای وزیران خارجه گروه، برای بررسی وضعیت غزه روز شنبه آتی در استانبول ترکیه برگزار می شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در بیانیه گروه «هشت کشور اسلامی در حال توسعه» آمده است: این نشست در کاخ تاریخی دولما باغچه در شهر استانبول در هشتم ژوئن ۲۰۲۴ برابر ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید: این نشست به دعوت هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه سازماندهی شد و انتظار می‌رود که حمایت و همبستگی بیشتری در ائتلاف «دی-۸» برای مردم فلسطین، بویژه ساکنان محاصره شده نوار غزه ایجاد شود.

همچنشن در این نشست فوق‌العاده که در آن وزیران و هیات بلندپایه کشورهای عضو «دی-۸» حضور خواهند یافت، درباره کمک‌های بشردوستانه و سایر ملزومات برای کاهش سختی‌ها و رنج‌های کنونی مردم فلسطین گفت و گو خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha