۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85500014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۹ درصدی خرید گندم در لرستان پیش بینی شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۳۳
کد خبر: 85500014
رشد ۹ درصدی خرید گندم در لرستان پیش بینی شد

خرم آباد -ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به پیش بینی رشد ۹ درصدی خرید گندم در لرستان، گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲۴ هزار تن گندم در استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عماد شاهرخی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد برداشت و شورای حفاظت از منابع آب لرستان در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت:امسال ۴۷ هزار و ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم آبی و دیم رفته است و پیش بینی می‌شود بیش از ۵۳۰ هزار تن گندم در استان برداشت شود.

وی افزود: همچنین طبق پیش بینی ها امسال ۱۳.۸ درصد خرید دانه روغنی نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.

شاهرخی گفت: بارش مناسب باران در استان، اقدامات انجام شده در حوزه بهبود ارقام و مبارزه با آفات و استفاده از تجهیزات و دانش فنی باعث شده امسال فصل زراعی خوبی داشته باشیم.

رییس جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: خرید تضمینی گندم تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و تاکنون ۲۷۰ تن کلزا در پلدختر خریداری شده است.

وی با اشاره به برگزاری مانور مبارزه با آفت سن در استان، عنوان کرد: از اواخر بهمن پایش و مبارزه با این آفت در سطح ۱۱۳ هزار هکتار از اراضی استان و مبارزه بیولوژیک در ۲ هزار هکتار از اراضی نخود استان انجام شد.

شاهرخی با اشاره به بدهی ۷۰ میلیارد ریالی پیمانکاران به کاملیناکاران استان، افزود: ۹ ماه است که شرکت خصوصی، طلب کاملیناکاران را پرداخت نکرده است و باید اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.

این مسوول گفت: امسال سهمیه کود اوره استان از ۵۹ هزار تن به ۷۸ هزار تن رسیده است.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی در لرستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha