۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85500016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت رسانه های قاهره از گفت‌وگوی وزیر خارجه مصر با سرپرست وزارت خارجه ایران

تهران- ایرنا- وزارت خارجه مصر از گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با سرپرست وزارت خارجه ایران با محوریت روابط دوجانبه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های منطقه ، «احمد ابوزید» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر خارجه این کشور امروز (چهارشنبه) با «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه ایران تلفنی گفت‌وگو کرد.

ابوزید گفت که باقری در این تماس تلفنی از ابراز همدردی و تسلیت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در پی شهادت رئیس جمهور ایران و هیأت همراه وی و نیز اعزام وزیر خارجه مصر به تهران برای عرض تسلیت، قدردانی کرد و همبستگی مصر با ملت ایران در این مصیبت دردناک را ستود.

وی افزود که دو طرف در این تماس تلفنی روابط دوجانبه را بررسی و بر اهمیت پیگیری مسیر توسعه روابط دوجانبه و حل‌وفصل تمامی مسائل باقی‌مانده به منظور مهیا کردن زمینه احیای روابط دو کشور با استناد بر اصل احترام متقابل، حسن همجواری و تلاش برای منافع ملت‌های مصر و ایران و حمایت از ثبات منطقه تأکید کردند.

وزرای خارجه مصر و ایران همچنین به بررسی وضعیت نوار غزه پرداختند و شکری به تشریح تلاش‌های میانجی‌گرانه مصر و قطر با حمایت آمریکا به منظور دستیابی به معامله‌ای جهت برقراری آتش‌بس و فراهم کردن زمینه تبادل اسرا، واردات کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج نظامیان صهیونیست از این منطقه، پرداخت.

دو طرف همچنین درباره تداوم رایزنی‌ها در خصوص روند روابط دوجانبه، راهکارهای حل بحران کنونی نوار غزه و مقابله با چالش‌های مرتبط با آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی توافق کردند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha