۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۵
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85500027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیام تبریک پوتین به نخست‌وزیر هند به خاطر پیروزی در انتخابات

مسکو- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند، پیروزی حزب او «بهارتیا جنتا» در انتخابات پارلمانی را به وی تبریک گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شبکه تلویزیونی بریکس، پوتین در این تماس تلفنی خطاب به مودی گفت: نتایج رأی‌گیری نشان دهنده حمایت از مسیری است که رهبری هند دنبال می‌کند و نتایج به دست آمده در توسعه اجتماعی-اقتصادی این کشور را به رسمیت می‌شناسد و تقویت اعتبار بین المللی آن را به دنبال دارد.
بنا بر گزارش دفتر ریاست‌جمهوری روسیه، رهبران روسیه و هند در این تماس تلفنی، از سطح فعلی شراکت استراتژیک ممتاز بین روسیه و هند ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کردند که این مبادلات در همه جهات گسترش بیشتری یابد.
پوتین و مودی در ادامه مذاکرات تلفنی خود بر تداوم تعاملات سازنده تأکید کردند.


بنا بر این گزارش،‌ پس از سه ماه روند برگزاری طولانی‌ترین انتخابات جهان برای مجلس عوام هند موسوم به «لوک سابا» و رای گیری از ۶۴۰ میلیون رای دهنده، این رویداد دموکراتیک، شامگاه سه‌شنبه ۱۵ خرداد با اعلام نتایج به پایان رسید.
در این انتخابات هفت مرحله‌ای، «بهارتیا جنتا» به رهبری نخست وزیر هند پیروز شد. به گفته راجیو کومار رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات هند، ۶۴۲ میلیون نفر در این دوره از انتخابات شرکت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha