کمالوندی: ایران مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به اقدام سیاسی و غیرسازنده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای صدور قطعنامه علیه ایران، ضمن تاکید بر اینکه مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آییم، از کشورهای غربی خواست راه تعامل و همکاری را در پیش گیرند. 

بهروز کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاست خارجی ایرنا درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدور قطعنامه در شورای حکام توسط کشورهای غربی گفت: قبلا گفته بودیم که صدور قطعنامه اقدامی غیرسازنده است.

وی همچنین افزود: از امروز اقداماتی را که در چارچوب پادمان است آغاز کردیم. انتظار این است که کشورهای غربی بجای سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی و رویکرد فشار، راه تعامل و همکاری را در پیش گیرند. باید تجربه به آنها ثابت کرده باشد که ایران مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

به گزارش ایرنا، در قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان، علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان که روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصویب رسید به نسبت گذشته رای کمتری به این قطعنامه داده شده است.

بطور مثال در موارد قبل ۳۰ و ۲۶ رای به قطعنامه داده شده بود ولی این بار ۲۰ رای به قطعنامه داده شده و علاوه بر رای منفی چین و روسیه کشورهای زیادی از جمله عربستان سعودی از این قطعنامه حمایت نکرده‌اند.

بیانیه کشورهای همفکر و نیز بیانیه ایران، چین و روسیه در حمایت از ایران نشان می‌دهد که روند جهانی به گونه‌ای است که استفاده کشورهای غربی و آمریکا از این سازمانها هربار با حمایت کشورهای کمتری مواجه می‌شود.

یکی از نیات بانیان این قطعنامه کمک به رژیم صهیونیستی است تا برای چند صباحی هم که شده توجهات را از جنایات و نسل کشی این رژیم که مورد تایید دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی کیفری هم قرار گرفته است و بیداری جهانی را نیز نسبت به این جنایات ایجاد نموده است منحرف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha