۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85500061
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهتزاز دوباره پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه

۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۱
کد خبر: 85500061
اهتزاز دوباره پرچم فلسطین در پارلمان فرانسه

تهران-ایرنا- یک هفته پس از تعلیق یک نماینده پارلمان فرانسه به دلیل اهتزاز پرچم فلسطین, یک قانونگذار دیگر این کشور روز چهارشنبه در اقدامی مشابه پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی" راشل کیکه، یکی از اعضای حزب چپ‌گرای لافرانس اینسومیس (LFI ) در جلسه پرسش‌ و پاسخ دولت در پارلمان, همچنین لباسی با رنگ‌های پرچم فلسطین به تن کرد.

ماتیلد د پانوت، رئیس این حزب گفت اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین, راهی برای آوردن قدرت نماد به مجلس ملی است. هدف ما این است که بگوییم تا زمانی که فرانسه - به عنوان اقدامی برای صلح - کشور فلسطین را به رسمیت نشناسد، دست از تلاش نخواهیم کشید.

او افزود که این حزب «تا زمانی که فرانسه حکمی برای تحریم تسلیحاتی دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صادر نکند» به اقدامات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا, مجلس سفلی فرانسه به دلیل به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین به دست سباستین دلوگو (Sebastien Delogu)، نماینده چپگرا و عضو حزب (LFI)، وی را در شدیدترین تنبیه ممکن به مدت ۱۵ روز تعلیق و نیمی از حقوق وی را به مدت ۲ ماه کسر کرد.

در همین حال دلوگو به رویترز گفت: این نخستین بار است که یک پرچم خارجی در مجلس برافراشته می‌شود، اما با توجه به کشتار انسان‌ها در آن سوی دریای مدیترانه، اقدامی مناسب است.

حزب (LFI) مدافع فلسطینی ها بوده و این موضوع را در کانون مبارزات انتخابات ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) پارلمان اروپا قرار داده است.

این حزب برخلاف سایر احزاب، حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل را یک اقدام "تروریستی" توصیف نکرده و اتهام یهودستیزی برخی از منتقدان را رد کرده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ۸ خرداد گفت که برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است اما این کار باید در «زمان مناسبی» انجام شود. مکرون اظهار کرد: هیچ تابویی برای فرانسه وجود ندارد و کاملا آماده‌ام که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسم اما به نظر من، این شناسایی باید در یک زمان مناسب انجام شود.

وی مدعی شد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بر اساس احساسات انجام نمی‌دهد. تصمیم اسپانیا، نروژ و ایرلند برای به رسمیت شناختن فلسطین به بحث‌ها در این باره دامن زده است. ۲۷ کشور اتحادیه اروپا اختلافاتی در این باره دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha