۱۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85500084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش روابط تجاری و بازرگانی روسیه و ونزوئلا با وجود تحریم ها

تهران-ایرنا- الکساندر شچتینین، مدیر بخش آمریکای لاتین وزارت خارجه روسیه در نشست روسیه و ونزوئلا در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت: مسکو و ونزوئلا به عنوان کشورهای مستقل به رغم تحریم های غرب در حال گسترش روابط تجاری و اقتصادی هستند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تاس"وی گفت که روسیه و ونزوئلا هر دو کشور مستقلی هستند که منافع توسعه و پیشبرد اهداف ملی خود را در کانون توجه قرار داده و این کار را با موفقیت انجام می دهند.

به گفته شچتینین، کشورها اکنون به دلایلی از جمله تحریم های یکجانبه غرب، دوره بسیار دشواری را در توسعه خود تجربه می کنند.

وی ادامه داد: ما تولید ملی و خودکفایی اقتصاد را افزایش می دهیم. همچنین، بسیار مهم است که همکاری های خود را بر اساس برابری و احترام به منافع متقابل توسعه دهیم.

به گزارش ایرنا، روسیه و ونزوئلا هم کانون با تحریم های گسترده آمریکا مواجه هستند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در سفر ماه اسفند خود به ونزوئلا گفت که مسکو و کاراکاس برای گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و تولید نفت توافق کردند.

لاوروف پس از مذاکراتی که در کاراکاس با «ایوان گیل پینتو» وزیر خارجه ونزوئلا داشت، گفت: در این دیدار توجه ویژه‌ای به روابط تجاری و اقتصادی شد. فرصت‌های زیادی در این زمینه‌ها وجود دارد.

وی افزود، در مذاکراتی که در ماه اکتبر انجام شد، به بحث و بررسی درباره همکاری در زمینه‌های گوناگونی مانند تولید نفت، توسعه میادین گازی، کشاورزی، پزشکی و داروسازی، اکتشافات فضایی و فناوری‌های اطلاعات و ارتباط پرداخته شد.

لاوروف گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای که امروز نیز درباره آن بحث شد، یک زمینه خوش‌آتیه است. ما تصمیم گرفتیم که همکاری‌های خود را در همه این زمینه تسریع بخشید و گسترش دهیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کاراکاس و مسکو توافق دارند که همکاری در این حوزه‌ها به ثبات اقتصاد ملی آنها کمک کرده و استقلال فنی دو کشور را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: ما آماده‌ایم تجاربی را که در سال‌های اخیر اندوخته‌ایم با دوستان ونزوئلایی در میان بگذاریم.

لاوروف تاکید کرد: ونزوئلا یکی از نزدیک‌ترین و مورد اعتمادترین دوستان روسیه در آمریکای لاتین و دنیاست. روابط نزدیک مشارکت راهبردی، ما را به هم پیوند داده است.

وزیر خارجه روسیه در سفر به کاراکاس با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری و دلسی رودریگز معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز دیدار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha