طرح احیای سایت خودروسازی بروجرد افتتاح شد + فیلم

بروجرد - ایرنا - طرح احیای سایت خودروسازی و رونمایی از اولین دستگاه خودروی برقی ساخته شده در این شرکت خودروسازی "فرداموتورز" در بروجرد روز پنجشنبه با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در حاشیه افتتاح این طرح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تجهیزات این خط تولید توسط متخصصان داخلی ساخته شده و امروز افتتاح می شود.

بهمن جعفری با اشاره به اینکه طرح خودروسازی بروجرد سال ۱۴۰۲ با ظرفیت ۶ دستگاه خودرو در ساعت احیا شد، بیان کرد: با افتتاح این خط تولید ظرفیت تولید خودرو به ۱۲ دستگاه در ساعت خواهد رسید و سال آینده نیز یک دستگاه دیگر به محصولات تولیدی این شرکت اضافه می شود.

وی ادامه داد: اکنون ۲ مدل خودرو در سایت شرکت خودروسازی فردا موتورز بروجرد تولید می شود.

جعفری اضافه کرد: سرمایه گذاری اولیه در سایت خودروسازی بروجرد ۳۰ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری است.

وی یادآور شد: تعداد نیروی انسانی در ابتدای سرمایه‌گذاری ۸۷ نفر، تعداد نیروی انسانی موجود ۵۰۷ نفر، بودجه نیروی انسانی در سال جاری ۹۸۰ نفر و بودجه نیروی انسانی در سال آینده ۲ هزار نفر است.

وی بیان کرد: مساحت کل زمین ۲۵۱ هکتار است که ظرفیت فعلی تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال و ظرفیت نهایی تولید ۶۰ هزار دستگاه در سال است.

کارخانه خودروسازی بروجرد یکی از واحدهای تعطیل شهرستان بود که با عزم جدی دولت سیزدهم، احیا و فعالیت دوباره خود را آغاز کرد.

فعالیت کارخانه زاگرس خودرو بروجرد از سال ۱۳۷۷ در شهر اشترینان بروجرد با همکاری شرکت پروتون مالزی آغاز شد که نخستین محصول این شرکت سال ۱۳۸۱ وارد بازار شد ولی این واحد تولیدی و صنعتی به دلایل متعدد نتوانست روند تولید خود را ادامه دهد و در سال ۱۳۹۵ امتیاز آن به مجموعه خودروسازی عظیم خودرو واگذار شد، روند تولید در این کارخانه نیز نتوانست تداوم داشته باشد، در سال ۱۴۰۱ احیای مجدد این واحد تولیدی خودرو در دولت سیزدهم به شرکت فردا موتورز سپرده شد.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان، مسلم مرادی فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی علی آبادی وزیرصمت را در این بازدیدها همراهی کردند.

بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد، بازدید ازکارخانه خودرو سازی فرداموتورز و افتتاح خط جوش و کلنگ زنی طرح توسعه این واحد، بازدید از داروسازی اکسیر،افتتاح شرکت پلاستیک کاران زاگرس، بازدید ازشرکت فولادپاسارگاد ونشست بافعالان اقتصادی شهرستان از برنامه های سفر یک روزه وزیرصمت به شهرستان بروجرد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha