۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85500214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عضو شورای شهر: ۹۰ درصد مطب‌های یزد، دفع اصولی پسماندهای عفونی ندارند

یزد- ایرنا - رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۹۰ درصد مطب پزشکان در شهر یزد هیچگونه قراردادی با شهرداری برای دفع اصولی زباله‌ها و پسماندهای عفونی ندارند که باید اقدام عاجل صورت گیرد؛ این وظیفه از عهده شورا و شهرداری یزد خارج است و نیازمند تعامل و همکاری بین دستگاهی است .

به گزارش ایرنا "فاطمه زارع" روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد افزود: زباله های عفونی مشکل بزرگی برای سلامت عمومی در شهر یزد است؛ زباله و پسماند و تفکیک زباله از مبدا، ارتباط مستقیم با محیط زیست دارد و متأسفانه در حال حاضر بزرگترین مشکلی که سلامت انسان را تهدید می کند در حوزه پسماندهای عفونی است.

زارع گفت: پیشنهاد می شود تا نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی یزد به عنوان متولی این بخش و برای تفکیک پسماند و زباله عفونی و دفن اصولی آن همکاری لازم را داشته باشند چون این بخش اگر به صورت جدی و درست مدیریت نشود قطعا شاهد مشکلات جدی برای سلامت جامعه خواهیم بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ساماندهی تابلوهای سطح شهر یزد نیز از وظایف مدیریت شهری و شهرداری ها است و لذا امیدواریم این مسئله که قبلا آغاز شده است با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار داشت: هفته محیط زیست نیز فرصتی برای ارتقاء دانش شهروندان برای مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکت داوطلبانه و آگاهانه شهروندان است.

زارع افزود: هر فرد می تواند شخصاً کمک شایانی در این حوزه داشته و با تغییر رفتار به حفظ محیط زیست کمک کند و یکی از مهم ترین بخش های این حوزه نیز زباله و پسماند است.

در استان یزد بیش از سه هزار پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و دندانپزشک فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha