۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85500240
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

۶۹ واحد دامداری روستایی در استان همدان فعال شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبر: 85500240
۶۹ واحد دامداری روستایی در استان همدان فعال شد

همدان - ایرنا- مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان از اجرای طرح "هر روستا یک دامداری" در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ واحد گوساله‌پرواری و بره‌پرواری روستایی با ۲ هزار و ۱۸۸ راس دام فعال شده است.

به گزارش ایرنا، عادل بصیری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور از استان همدان آغاز و اجرا شد به نحوی که این طرح در راستای مولدسازی روستاها مورد استقبال مسئولان قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته به دلایل مختلف روستاها از تولید به سمت مصرف‌ سوق پیدا کردند و این امر به بخشی از تولید آسیب وارد کرد.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این دام‌ها از منابع داخلی به جمعیت دام سبک و سنگین روستایی اضافه شده است تاکید کرد: دستورالعمل طرح برای بازگرداندن واحدهای کوچک روستایی به چرخه تولید تدوین شده است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما در سال جاری معطوف به فعال سازی دامداری‌های کوچک روستایی است به طوری که علاوه بر احیای واحدهای نیمه فعال و راکد، مولدسازی سازی روستاها به جد دنبال می‌شود.

در استان همدان تعداد دامداری روستایی پنج هزار و ۲۲۰ با ۳۲ هزار و ۷۸۶ راس دام و تعداد دامداری سبک و سنگین استان ۷۰۴ واحد با بیش از ۲۰۷ هزار راس دام سبک و سنگین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha