محصولات واحدهای فناور علوم پزشکی همدان در دولت سیزدهم ۲ برابر شد

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تعداد واحدهای فناور و دانش‌بنیان این دانشگاه در دولت سیزدهم از ۴۰ به ۷۰ واحد افزایش پیدا کرد،گفت: در این مدت همچنین محصولات تجاری‌سازی واحدهای فناور نیز از ۲۰ به ۴۰ محصول ارتقا یافت.

محمدمهدی مجذوبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای علوم پزشکی همدان در دوران دولت سیزدهم،افزود: بزرگ‌ترین مناقصه طول تاریخ دانشگاه در مرکز جامع سرطان با ۳۶۴ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان عنوان کرد: دانشگاه با مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید کار را پیش برد که فاز نخست این طرح سال گذشته بهره‌برداری شد.

مجذوبی یادآوری کرد: برخی تجهیزات مرکز رادیوتراپی بعثت از سال ۱۳۹۶ خریداری اما تکمیل نشده بود که این طرح نیز بهره برداری شد.

وی عنوان کرد: با بهره برداری این مرکز گامی بزرگ برای ارائه خدمت درمانی به بیماران سرطانی برداشته شد و در حال حاضر خدمات در حد رایگان به بیماران سرطانی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ایجاد بیمارستان تخصصی برای کودکان به یک نیاز پنهان در استان تبدیل شده بود؛بیان کرد: بر اساس کارهای کارشناسی متوجه شدیم که بخش کودکان در بیمارستان بعثت جوابگوی نیاز مردم استان نیست و ایجاد مرکز تخصصی کودکان ضروری است.

مجذوبی گفت: بیمارستان اکباتان در ابتدای دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که مابقی آن به‌سرعت در این دولت پیش رفت.

وی افزود: ابتدای این دولت از منابع سفر ریاست‌ جمهوری کار تکمیل این ابرپروژه آغاز و به سرعت تجهیز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این مرکز به‌عنوان یکی از بیمارستان‌های شاخص تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان در غرب کشور با حضور وزیر بهداشت بهره‌برداری شد.

مجذوبی اضافه کرد: به زودی بخش‌های جراحی و ارتوپدی هم با جذب نیرو در این بیمارستان ایجاد می شود.

وی همچنین گفت: تجهیزات مورد نیاز بخش دندان‌پزشکی کودکان در بیمارستان کودکان اکباتان خریداری شده و در آینده نزدیک این بخش نیز راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه و بخش"آی‌.سی‌.یو" نوزادان و درمان ناباروری سطح سه در این بیمارستان در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد.

مجدوبی افزود: بزرگ‌ترین بلوک خوابگاهی در دولت سیزدهم با ۶۰۰ نفر ظرفیت سال گذشته با ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه بهره‌برداری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر نشان کرد: سه سال گذشته ۴۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در رتبه‌بندی جزو پنج دانشگاه نخست کشور در تحقق پروژه ها بودیم.

مجذوبی اضافه کرد: ساختمان فرماندهی اورژانس در حال ساخت است و یک و نیم سال آینده تکمیل می شود.

وی همچنین گفت: برای نخستین‌بار کلنگ ساخت ۲ همراه سرا در بیمارستان بعثت همدان و امام حسین ملایر زده شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: موزه تاریخ پزشکی که به جمع‌آوری اسناد و مدارک و وسایل قدیمی پزشکی می‌پردازد در آینده نزدیک بهره برداری می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با مساعدت وزارت بهداشت موفق به جذب ۱۰ رشته جدید و ۶۲ عضو جدید هیئت‌علمی در دانشگاه شدیم.

وی افزود: درصدد آن هستیم که رشته دستیاری چشم‌پزشکی به مجموعه رشته‌های دانشگاه اضافه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مجوز راه‌اندازی چهار پژوهشکده نیز دریافت شده است.

وی ایجاد معاونت بین‌الملل، راه اندازی آزمایشگاه ژنتیک پیشرفته تحت پوشش را از دیگر خدمات برشمرد و اظهار کرد: پیشتر مردم برای انجام آزمایش‌های ژنتیک پیشرفته به تهران و استان‌های دیگر مراجعه می‌کردند که با این افتتاح در این مرکز آزمایش‌های ژنتیک با تعرفه دولتی انجام می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha