نبرد بقای شمالی‌ها در لیگ دسته یک؛ دریای بابل امیدوار ماند

ساری- ایرنا- تیم فوتبال دریای بابل با ششمین برد این فصل در آخرین دیدار خانگی‌اش مقابل پارس جنوبی جم جایگاه پانزدهم جدول را در فاصله یک هفته مانده به پایان لیگ همچنان در اختیار خود نگه داشت تا برای بقا در لیگ آزادگان و فرار از مسابقه پلی‌آف سقوط کماکان امیدوار بماند و رقابت بقا بین سه تیم شمالی لیگ آزادگان یعنی دریای بابل، داماش گیلان و شهرداری آستارا به هفته پایانی کشیده شود.

به گزارش ایرنا، تقابل حساس تنها نماینده مازندران در فصل جاری لیگ دسته یک فوتبال کشور که شامگاه چهارشنبه همزمان با سایر دیدارهای هفته سی‌وسوم این مسابقات در ورزشگاه شهدای سیمرغ برگزار شد، با برد به موقع و ارزشمند ۳ - ۱ بابلی‌ها پایان یافت تا امیدواری برای باقی ماندن این تیم در لیگ آزادگان افزایش یابد.

دریای بابل که با سرمربیگری داوود سیدعباسی طی هفته‌های اخیر توانست عملکرد بهتری داشته باشد و تا حدودی از بحران خارج شود، دیشب به بردی دست یافت که علاوه بر کسب سه امتیاز لازم در بهبود تفاضل گل این تیم هم اثرگذار بود.

سیدعباسی تیمش را در این مسابقه با سیستم ۲-۴-۴ و ترکیب ثابت ابوالفضل هاشمی، علی خانلرزاده، سید جلال عبدی، امید منصوری، امیر خلیل‌زاده، میلاد ابطحی، میلاد جهانی، محمد قاسمی‌نژاد، ابوالفضل آذرنوشان، مهدی مؤمنی و رضا علیاری به زمین فرستاد.

پارس جنوبی جم نیز با هدایت جوان‌ترین سرمربی لیگ یعنی امید روانخواه به مصاف دریای بابل رفته بود. روانخواه نیز تیمش را مانند سیدعباسی با سیستم ۲-۴-۴ به زمین فرستاد. مسلم حق‌شناس، فرشاد اسدی، محمد علیزاده، مهدی زارع، مسعود محبی، حمیدرضا نادری، میلاد تقیان، احمد نصیری، سعید صادقی، علیرضا ارجمندیان و علی دشتی بازیکنان ترکیب اصلی پارس جنوبی جم در این مسابقه بودند.

دریای بابل نیمه نخست را با گل ثانیه‌های پایانی که توسط میلاد جهانی بازیکن ساروی باتجربه و شناخته شده این تیم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید پیروز به رختکن رفت.

پارس جنوبی جم در دومین دقیقه از نیمه دوم توانست با گل مهدی زارع بازی را به تساوی بکشاند. اما نیاز مبرم دریای بابل به برد باعث شد که بابلی‌ها هر چه در توان دارند به کار بگیرند و با تمام توان برای گلزنی تلاش کنند. تلاش آن‌ها در دقیقه ۶۹ باز هم به کسب یک پنالتی منجر شد که دومین پنالتی هم توسط میلاد جهانی وارد دروازه شد.

شاگردان سیدعباسی با توجه به رقابت تنکاتنگی که با داماش گیلان برای فرار از سقوط به پلی‌آف دارند، به بهتر شدن تفاضل گل نیاز داشتند و بر همین اساس نیز تا پایان مسابقه دست از حمله نکشیدند و در دقیقه ۹۲ موفق شدند توسط محمد رضی‌پور برای سومین بار دروازه مهمان را باز کنند تا تفاضل گل خود را به منفی ۱۰ برسانند.

رقیب و همسایه دریای بابل در جدول یعنی داماش گیلان نیز دیشب توانست تیم قعرنشین خوشه‌طلایی ساوه را با نتیجه ۳ – ۰ شکست دهد و همچنان با بابلی‌ها در رقابت نزدیک باقی بماند.

در حال حاضر تیم‌های دریای بابل و داماش گیلان ۳۱ امتیازی هستند و به ترتیب در رتبه‌های پانزدهم و شانزدهم جدول ۱۸ تیمی لیگ آزادگان قرار دارند. تیم چهاردهم جدول هم شهرداری آستارا است که با ۳۳ امتیاز یک پله بالاتر از دریای بابل قرار دارد.

نبرد بقای شمالی‌ها در لیگ دسته یک؛ دریای بابل امیدوار ماند

شرایط جدول به گونه‌ای است که هر سه تیم شمالی باید برای این‌که فصل را با خیال آسوده به پایان برسانند سه امتیاز مسابقه پایانی‌شان را کسب کنند.

با توجه به این‌که یک مسابقه تا پایان فصل باقی مانده و فاصله امتیازی این سه تیم با تیم‌های هفدهم و هجدهم جدول بیشتر از سه امتیاز است، خیال‌شان از این‌که به طور مستقیم از لیگ آزادگان سقوط نکنند راحت است. اما این سه تیم شمالی لیگ آزادگان باید برای فرار از سقوط به پلی‌آف با هم رقابت کنند.

در هفته پایانی مسابقات که بیست و یکم خرداد برگزار می‌شود شهرداری آستارا باید مهمان تیم یازدهم جدول یعنی نفت و گاز گچساران شود. داماش گیلان از تیم پنجم جدول یعنی سایپا میزبانی می‌کند و دریای بابل هم در اردکان باید دیداری سخت و نفس‌گیر را با چادرملو داشته باشد که در رتبه سوم جدول قرار دارد و برای صعود به لیگ برتر با فجر سپاسی شیراز رقابت می‌کند.

هر سه تیم شمالی برای این‌که به پلی‌آف سقوط نکنند و خیال‌شان از بقا در لیگ آزادگان راحت باشد باید در هفته پایانی سه امتیاز مسابقه را کسب کنند. در این بین اما کار برای بابلی‌ها دشوارتر از ۲ تیم شمالی دیگر است.

داوود سیدعباسی و بازیکنانش با روحیه‌ای که از برد دیشب مقابل پارس جنوبی جم به دست آوردند قرار است عازم سرزمین بادگیرها شوند و در صورتی که بتوانند ماموریت دشوار خود را در هفته پایانی انجام دهند، علاوه بر بقا در لیگ دسته یک، سرنوشت صدر جدول را نیز می‌توانند تغییر دهند و در تعیین دومین تیم صعود کننده به لیگ برتر فوتبال اثرگذار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha