فعالان کره جنوبی اعلامیه‌هایی را روانه پیونگ یانگ کردند / کره شمالی هنوز واکنشی نداده است

تهران – ایرنا - منابع کره جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کردند که با ارسال حدود ۱۰ بالن پلاستیکی بزرگ حاوی ۲۰۰ هزار اعلامیه‌ علیه دولت کره شمالی را به آن سوی مرز توسط گروهی از فراریان کره شمالی، نگرانی‌ها نسبت به از سرگیری ارسال بالن‌های حامل زباله از پیونگ یانگ وجود دارد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، پارک سانگ هاک، رئیس گروهی از فعالان سیاسی موسوم به «مبارزان راه کره شمالی آزاد» (FFNK)، گفته است که امروز بالن‌هایی حاوی ۲۰۰ هزار آگهی در انتقاد از دولت کره شمالی از شهر پوچون واقع در شمال سئول به پرواز درآمدند.

یک منبع نظامی تایید کرده است که برخی از این بالن‌ها به سمت کره شمالی روانه شدند و هنوز هیچ نشانه‌ای از اقدامات تلافی جویانه کره شمالی، از جمله پرتاب موشک‌های بالستیک یا فرستادن بالن‌های حامل زباله، دیده نشده است.

یکی از مقامات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که ارتش این کشور هرگونه نشانه از تحریکات کره شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد.

یکی از مقامات وزارت اتحاد کره جنوبی گفت که این وزارتخانه ارتباط نزدیک خود با نهادهای مربوطه را حفظ کرده و «تمام تلاش خود را برای مدیریت اوضاع انجام می دهد.»

از هفته گذشته، پیونگ یانگ نزدیک به هزار بالن حامل زباله را روانه کره جنوبی کرده است و آن را «مقابله مثل» با اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ می‌خواند.

به گزارش ایرنا، کره شمالی روز یکشنبه اعلام کرد که به شکل موقت ارسال بالن‌های حامل زباله را متوقف خواهد کرد.

از طرفی، کره شمالی هشدار داد: اگر بار دیگر بالن‌های حاوی اعلامیه از سوی کره جنوبی راهی کره شمالی شود، پیونگ یانگ با بالن‌هایی که صد برابر تعداد آن کاغذهای تبلیغاتی را حمل می‌کنند، تلافی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha