تکمیل تصفیه‌خانه اردبیل نیازمند ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار است

اردبیل-ایرنا- معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ارتقای تصفیه خانه، تکمیل شبکه و خط انتقال آن در اردبیل ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از این میزان پنج هزار میلیارد ریال برای ارتقای تصفیه خانه،۲ هزار میلیارد ریال برای خط انتقال و ۱۱ هزار میلیارد ریال برای اجرای باقی مانده شبکه فاضلاب نیاز است.

شهریار عباس‌زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر اردبیل در سال ۱۳۸۳ بر اساس شرایط زمانی و مکانی طراحی و وارد مدار بهره برداری شده و با توجه به افزایش جمعیت پاسخگوی حجم فاضلاب وارد شده نیست.

وی با بیان اینکه مدول اول این مجموعه در آن زمان برای جمعیت ۱۲۵ هزار نفر وارد مدار شد، افزود:با توجه به افزایش چشمگیر و سریع جمعیت اردبیل، روندی که از نظر جمعیت پیش بینی شده بود طی ۲۵ سال طی شود، زودتر محقق شد.

۵۷ درصد جمعیت شهر اردبیل زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری است

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: در حال حاضر ۵۷ درصد جمعیت شهر اردبیل زیر پوشش شبکه است این در حالی است که فاضلاب ۳۷۰ هزار نفر (یعنی دو و نیم تا سه برابر ظرفیت)، وارد تصفیه خانه اردبیل می‌شود.

عباس زاده ادامه داد: در فرایند بازنگری تصفیه خانه اردبیل، بر اساس آخرین متدها به روش اس پی آر که از آخرین و پیشرفته ترین سیستم‌های روز دنیاست عمل شده و همزمان با آن توسعه شبکه فاضلاب به عنوان مطالبه جدی مردم از مسئولان در دست اجراست.

وی یادآورشد: علاوه بر این خط انتقال مدول دوم هم با ظرفیت یک هزار و ۶۰۰ میلی‌متر با پیشرفت ۵۵ درصدی در دست اجراست.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر اردبیل باید اجرا شود، گفت: در سال ۱۴۰۲ اعتبار این پروژه ۸۵۰ میلیارد ریال بوده است که از این رقم ۳۴۰ میلیارد ریال به شکل اسناد خزانه تخصیص یافته است.

مدول ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اردبیل شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد

وی با اشاره به پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب اردبیل برای تامین منابع مالی مورد نیاز این پروژه اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با بانک ملت و از محل منابع ماده ۵۶ مقرر شده است یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه مدول ارتقا و توسعه تصفیه خانه تزریق شود.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با بیان اینکه فاز ارتقای تصفیه خانه شهر اردبیل نزدیک به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیک دارد، خاطرنشان کرد: در فاز ارتقا مهم‌ترین مساله خرید تجهیزات است که در یک بازه زمانی ۱۸ ماهه این تجهیزات خریداری و فرایندهای گمرکی را طی کرد و از هفته آینده تجهیزات نصب خواهد شد.

عباس زاده یادآورشد: همچنین با پیگیری‌های استاندار اردبیل، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی حدود ۶۳۰ میلیارد ریال هم از محل منابع ماده ۵۶ قرار است به پروژه تزریق شود و با توجه به شرایط شهریورماه امسال مدول ارتقای تصفیه خانه شهر اردبیل وارد مدار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha