۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبر: 85500346
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ اقدام زیست محیطی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک

اراک - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم در سه سال گذشته ۲۰ اقدام بی نظیر زیست محیطی را پیگیری و اجرایی نموده‌اند که نشان از توجه مدیریت شهری به مسائل مربوط به این بخش می‌باشد.

به گزارش ایرنا، «عباس خسروانی» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تصویب طرح الزام شهرداری به هزینه کرد عواض آلایندگی در حوزه زیست محیطی یکی از مهم ترین این اقدامات است که با بررسی‌های صورت گرفته تا به امروز، می‌توان گفت که ریال به ریال تمام عوارض آلایندگی در حوزه زیست محیطی هزینه شده است.

وی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید به دنبال حق و حقوق مردم شهر اراک از عوارض آلایندگی باشد چرا که هنوز سهم این شهر از عوارض نیم درصد محاسبه می‌شود و تاکنون نتوانسته صنایع آلاینده را پای کار بیاورد و عوارض مربوط به آلایندگی را از این صنایع دریافت کند.

خسروانی در ادامه، تصویب طرح شناسنامه‌دار کردن باغات شهر اراک به عنوان یک مصوبه بسیار مترقی، پیگیری مطالعات طرح جامع باغات سنجان و کرهرود که در حال انجام است، افزایش جرایم قطع درختان در دفترچه تعرفه عواض و بهای خدمات سال ۱۴۰۳ شهرداری و نصب بک فیلتر در کارخانه آسفالت را از جمله اقدامات این شهرداری و شورا در حوزه مسائل زیست محیطی عنوان کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۹۹ دستگاه اتوبوس دیزلی و همچنین اجرای طرح بزرگ انتقال آب پساب شهر اراک، اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های زیست محیطی، در زمان فعالیت شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم محقق و عملیاتی شده است.

وی همچنین اجرای طرح لندفیل‌های بهداشتی در مرکز دفن پسماند شهر اراک، خرید دستگاه البسه‌سوز و دستگاه تصفیه آب در مجموعه آرامستان، خرید یک‌هزار و ۸۰۰ مخزن مکانیزه زباله که یک اقدام بی‌سابقه در حوزه خدمات شهری بوده است را از دیگر اقدامات زیست محیطی انجام شده در سه سال اخیر عنوان کرد و افزود: همچنین در این بازه زمانی، طرح جامع مدیریت پسماند شهر اراک به اتمام رسیده است که اجرای این طرح به عنوان یک برنامه جامع، یک گام بزرگ در حوزه توجه به مسائل مربوط به محیط زیست است.

خسروانی خاطر نشان کرد: استانداردسازی کشتارگاه دام شهرداری از نظر موارد بهداشتی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این دوره فعالیت مدیریت شهری است به نحوی که تمام نهادهای بهداشتی اذعان دارند استانداردهای بهداشتی در مجموعه کشتارگاه به شدت ارتقا پیدا کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در ادامه با اشاره به لایروبی و ترمیم قنوات سطح شهر با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال، گفت: تصویب خرید یک دستگاه سنجش آلودگی هوا در بودجه سال ۱۴۰۳، احداث سرویس‌های بهداشتی ثابت و سایر در سطح شهر، اجرای طرح بزرگ پاکسازی و احداث دیوار ساحلی رودخانه قدیمی اراک، خرید دستگاه سیار بازیافت آسفالت، خرید تجهیزات مدرن جمع‌آوری جهت جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های ولگرد از دیگر اقدامات انجام شده توسط شهرداری و شورای اسلامی در حوزه توجه به مسائل زیست محیطی است.

وی در پایان در خصوص ۲ اقدام مهم شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم در حوزه مسائل زیست محیطی، گفت: با پیگیری و گفتمان‌های صورت گرفته توسط شورای شهر مقرر گردید که کارخانه املاح معدنی افزایش برداشت از تالاب میقان نداشته باشد، همچنین اعضای شورای اسلامی شهر همراه با مجموعه مدیریت ارشد استان، با پیگیری ها و جلسات بسیار خوبی که در خصوص آلودگی نیروگاه برگزار نمودند باعث شدند که میزان آلایندگی نیروگاه به حداقل برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha