۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85500552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴۴ مدرسه در کشور به طور کامل توسط خیرین احداث شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85500552
۳۴۴ مدرسه در کشور به طور کامل توسط خیرین احداث شد

رشت - ایرنا - معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۲۳ هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور در این حوزه فعال هستند که فقط در سال گذشته ۳۴۴ مدرسه به طور کامل توسط آنها احداث شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا راشکی روز پنجشنبه در بیست وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان در سالن همایش کانون فرهنگی تربیتی زنده یاد محمدعلی اکبری مقدم اظهار کرد: پارسال ۲ هزار و ۹۷۰ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی را تقدیم دانش آموزان کشور کردیم که از این تعداد ۳۴۴ مدرسه به طور کامل توسط خیرین، هزار ۴۶۷ مدرسه هم با مشارکت دولت، مردم و مابقی توسط دولت احداث شد.

وی تصریح کرد: آنچه به مدرسه‌سازی رونق می‌دهد و باعث رشد و اعتلای دانش آموزان کمک می‌کند باید ورود خیرین در محتویات مدرسه است.

راشکی اضافه کرد: ما باید همزمان با مدرسه‌سازی به مدرسه یاری و مدرسه‌داری هم توجه کنیم که در این راستا خیرین با راه اندازی کمیسیونی به کمک ما آمده تا در استانهای مختلف راهبری و کمک کرده تا در کنار مدرسه سازی و مدرسه‌داری را هم عینیت بخشیم.

وی گفت: تکامل کار خیرین در این حوزه رقم خورده و خیرین بسیار عمیق تر به مسائل پرداخته و شریک راهبردی دولت هستند.

راشکی اظهار کرد: ما به مدرسه سازی به عنوان شغل نگاه نمی کنیم خیرین مدرسه ساز فضاهای آموزشی را با عشق و ایمان خود می سازند و چراغ مهربانی را در سراسر کشور روشن نگه می دارند.

وی خیرین مدرسه سازی را شریک راهبردی دولت در امر مدرسه سازی دانست و افزود: این خیرین پیشران مردمی سازی اقتصاد هستند و با استفاده از این روش می توان شعار سال را محقق کرد و از مشارکت مردم در اقتصاد بهره گرفت.

وی ادامه داد: شعار امسال جشنواره های خیرین مدرسه ساز «خیرین مدرسه ساز، پیشران ایران قوی» است و به آن مفتخریم زیرا رئیس جمهور شهید بسیار به مدرسه سازی اعتقاد داشت و خود در مراسم افتتاح این مدارس شرکت می‌کرد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha