۵۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد ریال در تفت یزد در دست اجراست

یزد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: ۵۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد ریال در تفت یزد در دست اجراست

به گزارش ایرنا، سیدمحمد رستگاری روز پنجشنبه در جریان بازدید از مجموعه گردشگری باغ طبیعت روستای طزرجان تفت اظهار داشت: این ۵۱ طرح گردشگری شامل هتل، اقامت گاه سنتی، بوم‌گردی و فضاهای پذیرایی است که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح های گردشگری در شهرستان تفت ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که تعدادی از این طرح ها امسال بهره برداری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: روستای طزرجان از روستاهای هدف گردشگری استان است که دارای جذابه های بکر طبیعی برای ایجاد مجموعه های گردشگری است.

رستگاری ادامه داد: کارد کردن در مناطق دورتر از مرکز استان دشوارتر است، توسعه مجتمع های گردشگری در مناطق خوش آب و هوای استان و بوم گردی هایی که توسط ساکنان این مناطق ایجاد شده در ایجاد اشتغال و افزایش تمایل به مهاجرت معکوس به این مناطق اثر مستقیم دارد.

وی یادآور شد: میراث فرهنگی نیز در این زمینه با ارائه تسهیلات و حمایت های مختلف در زمینه ایجاد و معرفی این ظرفیت ها تلاش خواهد شد.
رستگاری ادامه داد: به منظور رونق بخش گردشگری و صنایع دستی رویدادهایی مانند نمایشگاه صنایع دستی تعریف شده و نمایشگاه امسال با رویکردی متفاوت امسال برگزار شد که استقبال خوبی از آن صورت گرفت به گونه ای که بازدید کنندگان نیست به سال قبل دو برابر شده بود.
وی افزود: در زمینه برگزاری نمایشگاه رویکرد استان برای سال های بعد برگزاری این گونه رویدادها به صورت بین المللی است.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد همچنین در خصوص برنامه هفته صنایع دستی اظهار داشت: چند ثبت ملی در زمینه صنایع دستی داریم که در این زمینه اطلاع رسانی انجام می شود.
رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تفت نیز گفت: تفت ظرفیت های خوبی دارد اما به دلیل نزدیک بودن به مرکز استان بخش زیادی از آن مغفول مانده است .

جلال دهقان با بیان فعالیت ۲۵ مجموعه گردشگری و بوم‌گردی در شهرستان تفت افزود: ۱۵ مورد درخواست برای راه اندازی بوم گردی در سال جاری دریافت شده است .

وی ادامه داد: تا کنون ۱۲۰ اثر ملموس و ناملموس شهرستان تفت به ثبت ملی رسیده است.

۵۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد ریال در تفت یزد در دست اجراست

سرمایه گذار مجموعه گردشگری باغ طبیعت روستای طزرجان که مهندس متالوژی بوده و برای ایجاد این مجموعه کار در شرکت فولاد آلیاژی را کنار گذاشته است ، نیز گفت: در این مجموعه علاوه بر ایجاد فضای بومی برای گردشگران در فاز دوم ایجاد فضای گردشگری کشاورزی در حال اجرا است که با توجه به اهمیت محصولات ارگانیک برای شهروندان ، جذابیت جدیدی است.

رضا گلزار طزرجانی ادامه داد: مجموعه گردشگری باغ طبیعت در قالب سه فاز در زمینی به وسعت ۱۴ هزار متر مربع ایجاد شده که فعلا دو فاز آن اجرا شده است و برای هقت نفر در این مجموعه اشتغال ایجاد شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این مجموعه گردشگری را ۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و از مسئولان خواست با تامین تسهیلات مورد نیاز تکمیل این طرح را شتاب بخشند.

۵۱ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۴۳ هزار میلیارد ریال در تفت یزد در دست اجراست

روستای گردشگری طزرجان شهرستان تفت در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha