استاندار : نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات رییس‌جمهور شهید گفت: نرخ بیکاری استان در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴ درصد بود و هم‌اکنون با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و فعال کردن طرح‌های راکد، روند کاهشی یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز پنجشنبه در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: به‌علت نرخ بالای بیکاری استان مهاجرت‌ از شهرها و روستاها بالا بود اما اکنون مهاجرت معکوس داریم و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها به سمت‌وسوی تحول اقتصادی حرکت کردیم.

وی افزود: توجه به زنجیره ارزش بادام و ماهی قزل‌آلا از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود که مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حیدری تصریح کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صادرات چهارمحال و بختیاری از گمرک نقش مهمی در تسریع روند توسعه‌ای استان دارد.

وی یادآور شد: انبارسازی برای انبارداری و نگهداری محصولات استان‌های دیگر در چهارمحال و بختیاری به رونق اقتصادی استان کمک می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش سهم چهارمحال و بختیاری از منابع بانکی و تسهیلاتی از مهم‌ترین خواسته‌ها و درخواست‌های مسوولان چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: میزهای خدمت و نشست‌های شورای اداری با هدف انجام امور مردم به‌طور جدی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

حیدری تاکید کرد: اقدامات مطلوبی در جمهوری اسلامی ایران برای چهارمحال و بختیاری انجام و منشأ تحول شده است.

وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ با امام خمینی (ره) بیعت و در دوران دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

حیدری تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری همواره در همه صحنه انقلاب اسلامی حضور دارند و در سفرهای رییس‌جمهور شهید به استان استقبال بی‌نظیر داشتند و در انتخابات ۵۳ درصد مشارکت کردند.

به گزارش ایرنا، نشست با دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، افتتاح یک طرح فولادی، بازدید از راه‌آهن و افتتاح یک طرح کشاورزی در ایرانچه شهرستان فرخ‌شهر از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه هاندوزی به شهرکرد است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با افزون‌بر یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha