۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85500702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرانه فضای آموزشی در حاشیه مشهد فقط ۲ مترمربع است

۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبر: 85500702
سرانه فضای آموزشی در حاشیه مشهد فقط ۲ مترمربع است

تایباد- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر مشهد برای هر یک از دانش‌آموزان فقط ۲ متر مربع است.

به گزارش ایرنا، میانگین شاخص سرانه فضاهای آموزش و پرورش در شهرستان مشهد به ازای هر یک دانش آموز سه و نیم متر مربع، در استان خراسان رضوی ۴.۳ مترمربع و در کشور ۵.۲ مترمربع است.

سید امیر شوشتری روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش تایباد افزود: سرانه فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد با اقدامات در حال انجام تا آغاز سال تحصیلی جدید به ۲.۵ متر مربع افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد مشارکت خیرین کشور به ساخت فضاهای آموزشی اختصاص دارد، بیان کرد: در سه سال گذشته افزون بر سه هزار کلاس درس به همت آنان و همراهی دولت به اماکن آموزشی استان خراسان رضوی افزوده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: خیرین و نیک اندیشان مدرسه ساز همواره در کنار و همراه دولت بوده اند و در این راستا به تعهدات خود جامعه عمل پوشانده اند.

وی به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد واجد شرایط در مجموعه آموزش و پرورش خراسان رضوی در ۲ سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: پارسال ۹ هزار و ۵۰۰ دانش آموخته دانشگاهی و امسال (۱۴۰۳) ۱۱ هزار نفر از آنان در رشته‌های مورد نیاز و واجد شرایط وارد مجموعه آموزش و پرورش استان شدند که این امر در سطح کشور یک رکورد به شمار می رود.

شوشتری با بیان اینکه همه دولت ها باید نگاه ویژه ای به حوزه‌ آموزش و تعلیم و تربیت داشته باشند، گفت: بعد از اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان، متوسط پرداخت برای این قشر زحمت کش از ۷۵ میلیون ریال به ۱۳۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اجرای قانون مولد سازی و تجاری سازی املاک و مستغلات آموزش و پرورش استان نقش زیادی در افزایش فضاهای آموزشی دارد، بیان کرد: در زمان حاضر هفت شهرستان خراسان رضوی بستر و زیرساختهای لازم در این بخش را فراهم کرده اند که در بلند مدت می تواند قسمتی از هزینه های جاری حوزه آموزشی هر منطقه را به حداقل برساند.

به گفته وی، در ۲ سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات لازم برای هنرستان‌های فنی و حرفه ای استان خریداری شده و در اختیار هنرجویان رشته های مختلف قرار گرفته است.

خیران مدرسه ساز در تایباد سنگ تمام گذاشتند

فرماندار تایباد هم در شورای آموزش و پرورش تایباد گفت: خیرین این خطه مرزی در حوزه احداث و ساخت فضاهای آموزشی همواره پای کار بوده اند و سنگ تمام گذاشته‌اند.

مهدی شیردل افزود: در ۲ سال گذشته با نهضت مدرسه سازی در این منطقه بیش از ۱۴۹ کلاس درس شهری و روستایی با تلاش خیرین ساخته شده که این موضوع تا ۱۵ سال آینده کمبود فضای آموزشی در تایباد را جبران کرده است.

وی به نیمه تمام ماندن استخر دانش آموزی شهرستان تایباد اشاره و اظهار کرد: با گذشت ۱۲ سال از آغاز احداث استخر دانش آموزی تایباد، این فضای ورزشی تاکنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و معطلی در ادامه ساخت و ساز آن منجر به گلایه دانش آموزان و فرهنگیان این منطقه شده است.

فرماندار تایباد ادامه داد: شماری از دانش آموزانی که در مدارس تایباد تحصیل می کنند اکنون فاقد مدارک هویتی معتبر هستند، می طلبد در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و ارایه خدمات آموزشی لازم، دستگاههای متولی نگاه ویژه ای به این دانش آموزان داشته باشند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، افزون بر ۳۵ هزار و ۹۰۰ دانش آموز با ۲۰۶ فضای آموزشی دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha