۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۹
کد خبر: 85500848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شولتس: بسیاری از آلمانی‌ها از تشدید تنش‌ها در اوکراین هراس دارند

​​​​​​​تهران- ایرنا- اولاف شولتس صدراعظم آلمان با بیان اینکه حفظ صلح برای وی یک اولویت مطلق است، تاکید کرد: بسیاری از آلمانی‌ها از تشدید تنش‌ها در اوکراین هراس دارند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، شولتس که در مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: نگرانی آلمانی‌ها در مورد صلح، ناشی از ساده‌لوحی آنها نبوده و موضوع بدی نیست.

صدراعظم آلمان با بیان اینکه نگرانی‌های شهروندان آلمانی در مورد صلح باید مورد احترام قرار گیرد و جدی گرفته شود، اظهار کرد: حفظ صلح برای من یک اولویت مطلق است و در هر حال آن را حفظ خواهم کرد اما حفظ صلح به معنای تسلیم شدن در برابر خشونت و بی‌قانونی نیست.

شولتس در ادامه با اشاره به اینکه ما اجازه استفاده از جنگ به عنوان یک ابزار سیاسی را نخواهیم داد، تاکید کرد: به عنوان صدراعظم آلمان، این مسئولیت بر عهده من است که این اطمینان را حاصل کنم که کودکانی که در این کشور متولد می‌شوند، جنگ را تجربه نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شروع جنگ میان روسیه و اوکراین با تغییر چشم‌انداز امنیتی اروپا، باعث تغییر اولویت‌های کشورهای اروپا و تمرکزشان بر ظرفیت‌ها و امور نظامی و امنیتی شد بنابراین با گذشت تنها چند روز از جنگ اوکراین، کشورهای اروپایی با تغییر رویکردهای دفاعی و سیاسی خود از طریق افزایش بودجه دفاعی، ارسال تسلیحات به اوکراین و پایان سیاست بی‌طرفی خود به محیط امنیتی جدید پاسخ دادند.

به دنبال جنگ اوکراین، جمهوری فدرال آلمان به یک‌باره بودجه ۱۰۰ میلیارد یورویی را برای بازسازی نیروهای مسلح خود اختصاص داد. افزایش بودجه نظامی آلمان بدین معناست که اکنون بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا مایل است تا نظامی‌گری را در جعبه ابزار سیاست بین‌المللی خود بگنجاند.

تغییر در سیاست امنیتی آلمان به حدی بود که برخی از کارشناسان از آن به عنوان «انقلاب» یاد کردند و آن را تغییر جهت آلمان از یک «سیاست صلح‌جویی» به سمت یک «سیاست دفاعی فعال» قلمداد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha