۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۵۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85500876
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات بزرگ ارتش سوریه برای پاکسازی عناصر باقی مانده داعش

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب از آغاز عملیات بزرگ ارتش سوریه در استان دیرالزور برای پاکسازی عناصر باقی مانده داعش خبر دادند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ارتش سوریه از صبح امروز پنجشنبه با پشتیبانی هوایی روسیه عملیات بزرگی در بیابان‌های استان دیرالزور با هدف پاکسازی عناصر باقی‌ مانده داعش آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، این عملیات از مناطق بیابانی در استان دیرالزور آغاز شده و تا منطقه التنف در مثلث مرزی عراق و اردن و سوریه که در اشغال ارتش آمریکا است، امتداد دارد.

منابع نظامی سوری گزارش دادند که این عملیات در هشت محور اصلی از منطقه الرصافه، در استان الرقه، اثریا در حومه حماه و الشیخ هلال در حومه حلب آغاز شده و با انواع سلاح‌های سنگین از جمله توپخانه، تانک و نیروی هوایی روسیه و سوریه ادامه دارد.

با وجود کنترل سوریه بر بخش‌های وسیعی از این کشور، همچنان کانون‌های تروریستی وجود دارند که با حمایت آمریکا تلاش می‌کنند اوضاع را در این کشور بی‌ثبات کنند.

یوری پوپوف معاون فرماندهی مرکزی نظامی روسیه در سوریه روز دوشنبه اعلام کرده بود که نیروی هوایی این کشور یک پایگاه تروریست‌های تکفیری را در مناطق کوهستانی صعب العبور در استان حمص سوریه منهدم کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha