۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85500884
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: حامیان تسلیحاتی اسرائیل از مشارکت در جنایات غزه دست بردارند

تهران- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی از حامیان تسلیحاتی رژیم صهیونیستی خواست تا از مشارکت در جنایات این رژیم در جنگ غزه دست بردارند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکی، اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان در آنکارا، گفت: از تمامی کسانی که وجدان‌ دارند می‌خواهم تا به مسئولیت خود برای توقف فوری جنگ در غزه عمل کنند.

وی افزود: تمامی کشورهایی که برای (رژیم) اسرائیل سلاح می‌فرستند، باید از مشارکت در جنایات این رژیم دست بردارند.

اردوغان اضافه کرد: اقدامات ترکیه برای پاسخگو کردن اسرائیل در تمامی مجامع بین المللی از جمله دیوان بین المللی دادگستری ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۴۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوار غزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha