استاندار گلستان: شهید رئیسی باعث گسترش عمق مقاومت ایران در منطقه شد

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان گفت: دیپلماسی شهید آیت‌الله رئیسی در ۳۳ ماه خدمت دولت سیزدهم برای عزت و عظمت ایران اسلامی بود و این رویکرد باعث گسترش عمق راهبردی مقاومت ایران در منطقه شد.

به گزارش ایرنا، علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در مراسم بزرگداشت «شهید خدمت» در امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس، خستگی‌ناپذیری در خدمت و اخلاق گرایی در سیاست با الگوگیری از مکتب امام خمینی(ره) را از مهمترین ویژگی‌های شهید آیت الله رئیسی دانست و افزود: آیت الله رئیسی امین‌ترین فرد برای پرچمداری پیشرفت توام با عدالت ایران بود و عملکرد ۳۳ ماهه او باعث تقویت امید و ایمان در قلوب مردم شد.

وی افزایش تجارت با کشورهای همسایه را از اقدامات شاخص دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی برشمرد و گفت: مبارزه با رانت و فساد سرلوحه کار وی بود و فهرست نام اَبَر بدهکاران بانکی را اعلام کرد.

استاندار گلستان با اشاره به دیگر اقدامات دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: تزریق ۲ هزار و۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی به سد نرماب، افزایش فروش نفت به بالای سه میلیون بشکه، رساندن تولید ناخالص کشور به ۴۱۳ میلیارد دلار، کاهش تورم از ۶۰ به ۴۰ درصد، احیای هفت هزار واحد راکد و نیمه تعطیل و پشتیبانی از مانع‌زدایی در امر تولید، گوشه‌ای از خدمات آیت الله رئیسی بعنوان پیرو مکتب امام خمینی(ره) است.

زنگانه، برنامه‌ریزی برای آبرسانی به هفت هزار روستا تا پایان دولت سیزدهم و به سرانجام رسیدن آبرسانی به سه هزار روستا در ۳۳ ماه خدمت، ساخت هزار و ۱۸۰ کیلومتر جاده و هزار و ۵۴۱ کیلومتر ریل را از دیگر خدمات این دولت دانست و بیان کرد: هم اکنون نیز ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده در دست ساخت است.

وی آیت‌الله رئیسی را بهترین حامی مردم گلستان دانست و رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز، افتتاح سه هزار و۶۰۰ واحد مسکونی و بیش از ۵۲ هزار واحد در حال ساخت، افتتاح بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی و اقتصادی، اختصاص ۶۲۰ میلیارد تومان برای طرح علاج بخشی خلیج گرگان و لایروبی ۲۶۰ کیلومتر رودخانه را از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان گلستان توصیف کرد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه گنبدکاووس سرزمین برادری شناخته می‌شود، افزود: همچنین از مجموع هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان مصوبه دور نخست سفر استانی رئیس جمهور برای این شهرستان تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و در ادامه برای تکمیل پروژه‌ها ۹۷۲ میلیارد تومان در دور دوم سفرهای استانی مصوب شده است.

استاندار گلستان: شهید رئیسی باعث گسترش عمق مقاومت ایران در منطقه شد

وی همچنین با گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) گفت: امام بعد از پیروزی انقلاب بلافاصله همه‌پرسی برای تعیین نوع حکومت را برگزار کردند و مردم با ۹۸ درصد آرا به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و این خود بنا نهادن رویکرد مردم سالاری دینی در جامعه ایرانی محسوب می‌شود.

استاندار گلستان افزود: تحلیل محتوای عملکرد امام، نقشه راه برای خروج از سردرگمی است و امروز بازخوانی منش و شیوه حکومت‌داری در دیدگاه امام راحل بویژه اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی، اعتماد به مردم و حمایت از محرومان می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

زنگانه، راه نجات کشور را تداوم راه امام و پیروی از ولایت مطلقه فقیه برشمرد و ادامه داد: شهیدان سلیمانی، رجایی، باهنر، بهشتی و شهید خدمت آیت الله رئیسی، ثمره الگوپذیری از تفکر امام راحل بودند.

عبدالحکیم آق ارکاکلی نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست به برخی از چالش‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: نگاه به تالاب‌های بین‌المللی گنبدکاووس بعنوان یک سد و احداث ایستگاه پمپاژ برای آن خلاف قانون کنوانسیون رامسر است و انتظار داریم تغییر نگاه صورت گیرد و ورود به موضوع مدیریت مراکز خرید محصولات کشاورزی، توجه به همراهی بخش خصوصی برای تیم‌داری بویژه در رشته والیبال و تامین زمین بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بعنوان مطالبه ۲۰ ساله مردم منطقه از جمله نیازهای شهرستان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز گفت: ۳۳ ماه فعالیت شهید آیت‌الله رئیسی ترجمه وعده صادقه دولت خدمتگزار بود و امیدواریم این مکتب ادامه یابد.

آخوند عبدالباسط نوریزاد امام جمعه‌ اهل سنت گنبدکاووس هم امام علی(ع) را الگوی عدالت خواهان دانست و گفت: حضرت علی(ع) با اقتدار به دشمنان حمله می‌کرد و در مقابل مومنان نرمش نشان می‌داد و هیچ وقت اخلاق را فدای سیاست نکرد.

وی از مسوولان خواست تا اخلاق و نگاه بلند حضرت علی(ع) را الگوی خود در مسیر خدمت به مردم قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha