خدمتی: با هزینه شخصی هم اجازه ندادند به جام‌جهانی تیراندازی بروم؛ این همه تبعیض برای چیست؟

تهران- ایرنا- بانوی ملی‌پوش تفنگ ایران با گلایه از تبعیض‌هایی که در تیراندازی حاکم است، گفت: متاسفانه علی‌رغم آنکه می‌خواستم با هزینه شخصی در جام‌جهانی مونیخ به میدان بروم و تجهیزاتم را به روز کنم، اما فدراسیون نه تنها اجازه این کار را نداد بلکه پاسپورتم را هم نگه داشت تا نتوانم خودم را به این مسابقات برسانم.

نجمه خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به شرایط این روزهای فدراسیون تیراندازی اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایطی که نفر اول رنکینگ تیراندازی بودم و در مسابقات اخیر بهترین عملکرد را در بین تیراندازان به ثبت رسانده بودم اما در کمال تعجب در لحظه آخر اسم من را از فهرست نفرات اعزامی خط زدند و گفتند به دلیل شرایط مالی، تنها نمایندگان المپیکی ایران به جام‌جهانی مونیخ اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: وقتی این موضوع مطرح شد به فدراسیون پیشنهاد دادم با هزینه شخصی به آلمان بروم تا بتوانم تجهیزاتم را به روز کنم، اما فدراسیون این پیشنهاد را قبول نکرد.

این بانوی تیرانداز با گلایه از تبعیض‌هایی که در این رشته وجود دارد، تاکید کرد: وقتی اسم من در فهرست صدور روادید بود و ویزای آلمان هم برایم صادر شد، اجازه ندادند همراه تیم بروم اما نکته عجیب ماجرا این بود که پاسپورتم را هم در فدراسیون نگه داشتند و گفتند یا باید ویزای آلمان را باطل کنم یا باید صبر کنم تا زمان آن تمام شود تا بتوانم مدارکم را تحویل بگیرم.

خدمتی گفت: نمی‌دانم مشکل فدراسیون با من چیست‌؟‌ در المپیک قبلی هم اجازه ندادند در رشته تخصصی خودم شرکت کنم و به جای من فاطمه کرم‌زاده تیر زد و من در سه‌وضعیت به میدان رفتم. در تیراندازی همه رکوردها ثبت می‌شود، بروند و ببینند چه کردم و چرا نباید به آلمان می‌رفتم؟ این حضور برای من خیلی موثر بود چون می‌توانستم با هزینه شخصی تمامی تجهیزاتم را به روز کنم اما اجازه ندادند و وقتی هم پیگیری می‌کنم جواب مشخصی نمی‌دهند.

وی ادامه داد:‌ این اتفاقات حساب‌شده و طبق برنامه‌ریزی پیش می‌رود، در مسابقات باکو آذربایجان تنها تیراندازی بودم که موفق شدم در تفنگ سه وضعیت به مرحله بعدی صعود کنم اما حتی خبرش را هم منتشر نکردند. از سویی دیگر همه فکر می‌کنند ما حقوق ماهانه دریافت می‌کنیم اما من الان حدود ۷ ماه است که نه تنها حقوق نگرفته‌ام بلکه فدراسیون من را مجبور کرد تا تعهدی را امضا کنم که در صفحه شخصی اینستاگرامی‌ام هم تبلیغات نداشته باشم و به صورت محدود فعالیت کنم و باید پرسید من که تمام وقتم در تیراندازی می‌گذرد و شغلی هم ندارم،‌ از کجا باید هزینه‌های زندگی و ورزشم را تامین کنم؟

خدمتی گفت: چون در آستانه اعزام بودیم مجبور شدم این تعهدنامه را امضا کنم اما وقتی اسمم را خط زدند و دو نفر دیگر را به تیم اضافه شدند، متوجه شدم موضوع به این سادگی‌ها نیست. من باید همه وسایلم را خودم تامین کنم اما فدراسیون برای یک ورزشکار دیگر، هم سلاح می‌خرد و هم لباس و تجهیزات را مهیا می‌کند. خوشبختانه حوزه ورزش بانوان وزارت ورزش در جریان این اتفاقات قرار گرفت و امیدوارم امروز کسی باشد که به من یک پاسخ شفاف و صریح بدهد که مشکل فدراسیون با من چیست؟‌

گفتنی است در شرایطی که فدراسیون تیراندازی ایران از نبود منابع مالی جهت اعزام صحبت می‌کند، شاهد حضور دو تیرانداز غیرالمپیکی در این مسابقات هستیم که در تیم اعزامی ایران به المپیک حضور نداشته و عملا هم شانسی برای کسب سهمیه نداشتند اما پوریا نوروزیان و سجاد پورحسینی راهی مونیخ شدند تا ادعای مسئولان فدراسیون به نوعی نقض شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha