۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85501002
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همدان فاتح مسابقات زورخانه‌ای دانشگاه‌های آزاد کشور شد

همدان- ایرنا- مسابقات ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دانشجویان پسر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با قهرمانی تیم همدان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا،در این پیکارها که به مدت ۲ روز در سالن امام علی (ع) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، تیم همدان با ۵۷ امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در این مسابقات که با عنوان یادواره شهدای خدمت و با حضور ۱۳ واحد دانشگاهی از سراسر کشور برگزار شد، تیم واحد خوراسگان اصفهان با ۴۲ امتیاز برسکوی دوم قرار گرفت و واحد کرج از استان البرز با جمع امتیاز ۲۴ به مقام سوم دست یافت.

این مسابقات در بخش‌های مختلف شامل کشتی پهلوانی منهای ۹۰،کشتی پهلوانی به اضافه ۹۰، سنگ، کباده، میل بازی،میل سنگین، چرخ چمنی و چرخ تیز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این دوره از مسابقات با اشاره به ارزش و اهمیت رشته پهلوانی و زورخانه‌ای در بین رشته‌های ورزشی و فرهنگ ایرانی، گفت: تفاوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در مقابل سایر رشته‌ها اهمیت مسایل اخلاقی، پهلوانی و جوانمردی در ورزش است.

غلامرضا خاکسار افزود: احیای ورزش زورخانه‌ای از برنامه‌های مسوولان است و باید همه افراد موثر کمک کنند تا این ورزش در کشور سرآمد شود.

وی اضافه کرد: ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای ورزش ملی کشورمان به شمار می‌رود و علاوه بر تقویت جسم و روح، همواره الگوی اخلاق، مروت و جوانمردی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha