نیازی به افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی پایتخت نیست

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آمار موجود تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی پایتخت بیش از حد نیاز است و الزامی به افزایش آن نیست.

مهدی بابایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهتر است نیروهای عملیاتی بجای استقرار در ایستگاه‌های آتش نشانی در حوزه پیشگیری فعال شوند و در جهت کاهش حوادث اقدام کنند.

وی یادآور شد: هم اینک در میان ابر شهرهای دنیا دارای رتبه نخست در تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی هستیم که البته این موضوع افتخاری برایمان بشمار نمی‌آید چرا که باید در بحث پیشگیری به آمار قابل قبولی دست یابیم.

بابایی با بیان اینکه آمار کاهش حوادث سال گذشته ۱۴۰۲ بسیار ملموس بود، افزود: بر اساس آمار موجود شاهد کاهش ۲۰ درصدی حوادث و حریق بیرون ساختمانی و کاهش چهار درصدی حوادث درون ساختمانی هستیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه تاکید کرد: در شورا همچنان پیگیر موضوع کاهش حوادث هستیم و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در دستور کار داریم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر آتش نشانی تهران با ۱۳۸ ایستگاه و پنج هزار و ۳۰۰ آتش نشان و یک هزار و ۳۰۰ خودروی سبک و سنگین و روزانه سه هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۳۵ در حال خدمت رسانی به مردم است.

پیش تر قدرت الله محمدی مدیرعامل آتش نشانی تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه هفتم مهر ماه پایتخت، گفته بود که پیشرفته‌ترین سازمان آتش نشانی کشور هستیم و به زودی به مجهزترین سازمان آتش نشانی غرب آسیا نیز تبدیل می‌شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha