رونق مناسبات تجاری و فرهنگی کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق در دستور کار مقامات ۲ طرف

قصرشیرین- ایرنا- مناسبات تجاری و فرهنگی استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در دستور کار مقامات ۲ طرف قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، نشست مشترک ۹ استاندار ایران و عراق شامل کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان ایران با استانداران سلیمانیه، حلبچه، اربیل، دهوک و ادارات مستقل گرمیان و سوران اقلیم کردستان عراق با حضور وزیر امور داخلی دولت اقلیم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست که روز پنج شنبه به میزبانی استانداری اربیل عراق برگزار شد بر رونق مناسبات تجاری و فرهنگی استان های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق تاکید شد.

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت شهید رئیسی، رئیس جمهور و همراهان ایشان با ملت ایران ابراز همدردی کرد.

ریبر احمد در ادامه به سفر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به ایران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان اشاره و عنوان کرد: اقلیم کردستان از توسعه روابط با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف حمایت می‌کند و خواستار رونق تعاملات اقتصادی و فرهنگی با استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان است.

وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق افزود: ما هیچ مانعی در برابر توسعه روابط با استان‌های هم مرز در ایران نمی‌بینیم و برای ارتقای همکاری‌ها آمادگی کامل داریم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به اینکه این استان ظرفیت های ویژه ای در حوزه گمرکات، انواع گردشگری، درمان، کشاورزی و صنعت دارد، بر ضرورت تداوم گفت و گوهای کارشناسی و توافقات عملیاتی برای ارتقای روابط تاکید کرد.

محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز مرزهای مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق را فرصت بی نظیری برای توسعه روابط و بهر مندی مردم دو کشور از مزایای آن بر شمرد.

در ادامه و پس از توافقات کلی، گفت وگوها و دیدارهای کارشناسی و بحث و بررسی جزئیات مسائل ۲ طرف پی گرفته شد.

استاندار کرمانشاه روز چهارشنبه ۱۶ خردادماه برای حضور در نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به این منطقه از کشور عراق سفر کرده است.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha