۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85501096
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: همه ظرفیت‌ها برای تسهیل ازدواج جوانان به کار گرفته شود

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: باید از همه ظرفیت‌های نهادهای متولی و نیز دستگاه‌های اجرایی برای ترویج و تسهیل ازدواج و ترغیب جوانان به تشکیل خانواده استفاده شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد ساندهی امور جوانان گیلان اظهار کرد: برای ترویج ازدواج آسان، تشکیل جشن های وصال و نیز پرداخت وام ازدواج، فراهم کردن مسکن و اشتغال جوانان باید تلاش شود تا جامعه به سمت جوانی جمعیت پیش برود.

وی عنوان کرد:با توجه به اینکه مقوله ازدواج از جمله مباحث مورد تاکید در دین مبین اسلام است، برای فراهم کردن امکان ازدواج آسان باید از ظرفیت افراد نیکوکار جامعه و نیز نهادهای انقلابی هم استفاده کرد و این بخش ها هم به کمک بخش های اجرایی در استان بیایند تا این امر خداپسندانه در جامعه بیش از پیش ترویج شود و شاهد نشاط جامعه و در عین حال جوانی جمعیت باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: البته برای تسهیل امر ازدواج باید اعتماد بنفس جوانان را افزایش داده و زمینه کار و اشتغال آنان فراهم شده و در راستای آموزه‌های دینی از همه امکانات استفاده کنیم و در زمینه برگزاری مراسم هم با تخفیفات مناسب تالارها و همچنین اقلام و مایحتاج مربوط به امور جشنهای ازدواج و امکانات اولیه زندگی مشترک، گام های موثری برداریم.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر تسریع در پرداخت وام ازدواج اضافه کرد: در سال جاری پرداخت وام ازدواج به زوجین در گیلان وضعیت مناسبی دارد و هم اینک این استان رتبه سوم را در کشور دارد و امید است که این روند تا پایان سال ادامه یابد و از سوی دیگر شرایط برای اشتغال و مسکن جوانان نیز بیش از پیش فراهم شود.

عباسی بیان کرد: یکی از کارهایی که در دولت سیزدهم انجام شد، اعتماد به جوانان بود که از وجود آنان در دستگاهها استفاده شده تا جوانان به صورت پلکانی رشد کرده تا در نهایت نیز آینده کشور در دست همین جوانان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی با توجه به منویات مقام معظم رهبری اعتقاد ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت جوانان داشت که در این راستا باید روحیه خودباوری و امید را در جوانان افزایش دهیم تا زمینه را برای بروز خلاقیت و استعدادهای نهفته آنان در عرصه های مختلف فراهم سازیم.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه گفت: همچنین در راستای رفع چالش های جدی استان در این زمینه باید از وجود اساتید مجرب حوزه‌های مختلف و پژوهش های موثر استفاده کنیم تا با ارایه راهکارهای مناسب، شاهد کاهش پیری جمعیت و حرکت به سوی جوانی جمعیت باشیم و بدین منظور گامهایی برداشته شده است.

استاندار گیلان در خاتمه اظهار کرد: به هرحال باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا موضوع کاهش آمار ازدواج جوانان علت‌یابی و ریشه‌یابی شود و بتوانیم با برطرف کردن مشکلات، شاهد جوانی جمعیت در استان گیلان باشیم که در این امر کار فرمانداران نیز بسیار سخت است و باید به طور جدی امکانات شهرستان را در این حوزه بسیج کنند.

اختصاص ۵۴ مکان دستگاههای اجرایی گیلان برای ازدواج آسان

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۵۴ مکان دستگاه‌های اجرای برای امر ازدواج آسان در این استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: جوانان می‌توانند از این اماکن برای جشن‌های ازدواج خود بهره ببرند.

جهانبخش آرمان افزود: همچنین سال گذشته ۱۷ جشن وصال در گیلان اجرا شد که ۲۲۰ زوج جشن های ازدواج خود را در قالب این مراسم برپا کردند و امید است این میزان در سال جاری افزایش چشمگیری یابد و جوانان از جشن وصال و ازدواج آسان استقبال بیشتری کنند.

وی به شرایط پرداخت وام ازدواج در گیلان نیز اشاره و عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر در نوبت دریافت وام ازدواج بودند که ۲۲ هزار و ۸۲۴ نفر شامل حدود ۸۵ درصد جمعیت این وام را دریافت کردند اما امسال شرایط پرداخت وام ازدواج در گیلان بهتر شده و امیدواریم که پرداخت این تسهیلات شتاب بیشتری گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان به سایر اقدامات این اداره کل برای جلب مشارکت بیشتر اقشار مختلف به خصوص قشر جوان به امر ورزش اشاره و بیان کرد: ۷۳ مکان ورزشی را به صورت رایگان برای انجام ورزش صبگاهی و عصرگاهی در سطح استان گیلان اختصاص داده ایم و همچنین اماکن ورزشی که تحت اجاره بخش خصوصی بود را در اختیار هیات‌های ورزشی گیلان قرار دادیم تا امکان ورزش ارزان برای جوانان فراهم شود.

اهداء ۷۰ میلیارد ریال جهیزیه توسط کمیته امداد به نوعروسان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۵۸۷ سری جهیزیه در مجموع به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به نوعروسان در گیلان اعطاء شد، اظهار کرد: طی هفته جاری نیز ۱۳۸ فقره جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۷۰ ملیارد ریال به نوعروسان اهداء می شود.

عباس اهرابی افزود: برای تهیه جهیزیه از کمک خیران و افراد نیکوکار نیز بهره می بریم که البته این نیکوکاران علاوه بر کمک در امر ازدواج جوانان، برای تهیه شغل جوانان نیز همکاری می کنند.

وی ادامه داد: طی سال گذشته از کل وام‌هایی که به افراد تحت پوشش کمیته امداد اهداء شد، پنج هزار و ۵۶۹ فقره معادل ۶ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال فقط به جوانان پرداخت شده که اگر اعتبارات ما در سال جاری افزایش یابد، به بیش از هفت هزار فقره افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گیلان، روح الله رمضانی سرپرست دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش نیز حضور داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha