۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85501124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه بیرجند: مسئولان ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در راه خدمت به مردم، پیشرفت کشور و اعتلای نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و باید همه مسئولان ادامه دهنده راه و سیره این شهدا باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلای المهدی (عج) افزود: اکنون که پس از انقلاب و نظام اسلامی در مرحله سوم یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم، شهدای خدمت الگوی خدمت صادقانه و خالصانه و تشکیل این نوع دولت را نشان دادند.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو براساس بیانات مقام معظم رهبری در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان فرمودند «حماسه انتخابات، مکمل حماسه‌ بدرقه‌ شهیدان است» و کشور نیاز به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب دارد.

خطیب جمعه بیرجند از آیت الله رئیسی به عنوان سیدالشهدای جبهه خدمت یاد کرد و گفت: بعد از شهادت ایشان، دوست و دشمن در برابر عظمت و اقداماتش سخن گفتند و مقام معظم رهبری هم در سخنرانی ۱۴ خرداد به این موضوع اشاره و عنوان کردند که بعد از شهادت رئیس‌ جمهور همه از خدمات و تلاش‌های او حرف زدند و دلم برای رئیسی سوخت.

وی افزود: کسی که به دنبال این است در جامعه اسلامی در مقام رئیس جمهور به مردم خدمت کند، باید بداند که با خدمت جهادی شهید جمهور سطح توقعات جامعه بالا رفته و مسیر کار جهادی، اداره کشور و پیشرفت نظام راه خداست.

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده به دنبال حق، عدل، رفع گرفتاری از مشکلات مردم و خدمت صادقانه به مردم باشد گفت: سطح توقع از رئیس جمهور بالا رفته به گونه‌ای که در رسانه‌های مختلف مطرح می‌شود اشخاص باید از الان وزرای خود را معرفی کنند چرا که وزرا مشاوران عالی رئیس جمهور هستند.

وی انتخاب اصلح در انتخابات را تکلیف شرعی دانست و اظهار کرد: باید در مناظرات دقت کنیم که انتخاب گزینه اصلح داشته باشیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا پرچم فلسطین بالا می‌رود و فریاد حمایت از فلسطین و غزه سر داده می‌شود اما هنوز برخی افراد از آمریکا می‌ترسند که باید خدمتگزاران ما این صفت را نداشته باشند.

وی همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: آن حضرت در سن هشت سالگی بعد از شهادت پدر بزرگوارشان به امامت رسیدند و این امتحان بزرگی برای امت اسلامی بود که باور کنند یک شخص هشت ساله می‌تواند امام و پیشوا باشد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: امام جواد باید در مقابل باطل و جریان تزویر و نفاق مبارزه می‌کرد و هدایت جامعه و امور بشریت و مسلمین را به زیبایی به عنوان نسخه مدیریت جامعه بر عهده داشت که در آن شرایط به زیبایی عمل کرد.

وی گفت: دشمنان اعتراف می‌کنند که امام جواد و ائمه اطهار (ع) در نزد مأمون و خلفای عباسی عظمت و جایگاه رفیع داشتند و خلفا از این عظمت عصبانی بودند لذا امام را به مرکز حکومت فرا خواندند.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: امام جواد (ع) در مدت ۱۷ سال امامت چنان زمینه را فراهم می‌کند که دشمن تحمل نداشت و او را به دست ام الفضل همسرش در ۲۵ سالگی به شهادت رساند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha