مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

مسکو- ایرنا- مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت:‌ در مقطع کنونی، رسالت رسانه‌ها حرکت در مسیر خواست ملت‌ها در راستای تحقق جهان چندقطبی است. 

به گزارش روز جمعه ایرنا،‌ علی نادری در حاشیه مجمع بین‌المللی سن پترزبورگ در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک افزود: دنیا به سوی جهان چند قطبی در حال حرکت است. کشورها به تدریج در حال فاصله‌گرفتن از نظم کنونی و یکجانبه گرایی در جهان هستند و افق روشنی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

ارزیابی نشست پوتین و مدیران رسانه‌های جهان
مدیرعامل ایرنا که بنا به دعوت رسمی مشاور رئیس‌جمهوری روسیه به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود،‌ در بیان ارزیابی خود از نشست خود و دیگر رؤسای خبرگزاری‌های جهان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز اظهار داشت: آقای پوتین درنشست با رؤسای خبرگزاری‌های جهان سعی کرد با اتکا به باورهای خود، نگاه واقع بینانه‌ای درباره مسائل ارائه کند،

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند


نادری افزود: رئیس‌جمهوری روسیه در این نشست تلاش کرد درباره موضوع جنگ اوکراین و مناسبات روسیه با آمریکا، با ترامپ و یا بایدن و اروپا و مسائل دیگر جهانی ،خیلی صریح و واقع‌بینانه دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.
وی خاطرنشان کرد: این نشست می‌تواند در فضای کنونی بین المللی خیلی موثر و تعیین کننده باشد و از این منظر حائز اهمیت بود.

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

هجمه غرب، مصداق تروریسم رسانه‌ای است
مدیرعامل ایرنا در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت:‌ هجمه غرب در عرصه رسانه‌ای به کشورها از جمله ایران و روسیه مصداق تروریسم رسانه‌ای است.
نادری گفت: ‌ ایران و روسیه در مقطع کنونی با هجمه رسانه‌ای غرب روبرو هستند و ما نیز همچون روسیه، قربانی تروریسم رسانه‌ای هستیم.
مدیرعامل ایرنا، مأموریت رسانه‌های کشورهای مستقل در شرایط هجمه رسانه‌ای غرب، هم افزایی و تقویت صدای مردم کشورهای خود در عرصه بین‌المللی دانست و گفت:‌ هم‌اینک ارتباطات رسانه ای ایران و روسیه در سطح قابل قبولی قرار دارد.
نادری همچنین گفت:‌ ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی ایران ارتباط خیلی نزدیکی با رسانه‌های روس از جمله خبرگزاری‌های تاس و اسپوتنیک دارد.


به گزارش ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، شامگاه چهارشنبه ( ۱۶ خرداد ۱۴۰۳) در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ با برخی رؤسای خبرگزاری‌های جهان دیدار و با آنها درباره مسائل روز منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.
علی نادری مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیگر مدیران رسانه‌های حاضر در این نشست نیز به طرح مباحث و پرسش‌های مورد نظر خود پرداختند.
بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ که شانزدهم خردادماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده است، تا نوزدهم ماه جاری برپاست و این شهر روسیه در این مدت میزبان مقامات و صاحب‌نظران مختلف از کشورهای مختلف جهان است.
در حاشیه این اجلاس ، نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی ، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه ، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان برپا شده است.
بنا بر اعلام مشاور رئیس جمهوری روسیه و دبیر اجرایی کمیته سازماندهی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ، موضوع اصلی این مجمع امسال "تشکیل نقاط رشد جدید، اساس یک جهان چندقطبی" است.
آنتون کوبیاکوف در این باره گفت: ثبات و عدالت در جهان چند قطبی تنها در صورتی امکان پذیر است که مراکز قدرت جدیدی ظهور کنند که بتوانند دیدگاه های خود را در مورد مشکلات جهانی ارائه دهند و در شکل گیری نظم نوین جهانی مشارکت کنند.
برنامه تجاری مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل چهار محور موضوعی است: "گذار به مدل چند قطبی اقتصاد جهانی"، "اقتصاد روسیه: اهداف و اهداف چرخه جدید"، "فناوری هایی که تأمین کننده برتری هستند" و "جامعه سالم، ارزش های سنتی" و توسعه اجتماعی - اولویت های دولتی".
برنامه رویدادهای مسیر بین المللی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل بیش از ۱۰ گفتگوی تجاری از جمله فرمت های اتحاد اقتصادی اورآسیا و آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا)، روسیه - آفریقا، روسیه - آمریکای لاتین، روسیه - چین، روسیه - آفریقای جنوبی و سایر جلسات دوجانبه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha