روزانه ۱۷۸ تن تخم‌مرغ در فارس تولید می‌شود/ آمادگی برای افزایش تولید

شیراز-ایرنا-مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تولید روزانه تخم مرغ در این استان را ۱۷۸ تن اعلام کرد و از آمادگی برای افزایش تولید آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا فزونی جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: این میزان تولید تخم مرغ ۶ درصد بالاتر از سطح ابلاغ شده از طرف وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: در حال حاضر ۷۲ واحد فعال در استان به تولید تخم مرغ مشغول هستند که تولید سالانه آنها به بیش از ۶۵ هزار تن می‌رسد.

فزونی اضافه کرد: این افزایش تولید با اجرای طرح‌هایی مانند بازچرخانی آب در واحدهای تولید تخم مرغ، تجهیز و نوسازی واحدهای نگهداری مرغ تخم‌گذار و همچنین فعال شدن واحدهای راکد و نیمه راکد استان فارس حاصل شده است.

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: این میزان محصول تولیدی از ۶میلیون قطعه مرغ تخمگذار در سراسر استان به دست می‌آید که امید می‌رود امسال با ادامه برنامه‌ها و اقداماتی که در سال گذشته انجام شده و با افزایش تعداد زنجیره‌های تولید و بهبود نحوه مدیریت توزیع نهاده طیور به ظرفیت‌های بالاتری در تولید این پروتئین ارزشمند دست یابیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha