۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85501270
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نخست‌وزیر اسلواکی مخالفت‌ با کمک به اوکراین را دلیل سوءقصد به خود عنوان کرد

تهران- ایرنا- «رابرت فیکو» نخست‌وزیر اسلواکی دلیل سوء‌قصد به جان خود را مخالفت هایش با جریان فکری اتحادیه اروپا و کمک‌های مداوم به اوکراین دانست.

به گزارش روز جمعه ایرنا از شبکه خبری ان بی سی، این سخنرانی نخستین اظهارات فیکو در فضای مجازی پس از سوء‌قصد بود و تنها چند روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در کشورش منتشر می شود.

وی که پاییز گذشته پس از مبارزات انتخاباتی ضدآمریکایی به قدرت رسید پس از اصابت گلوله به شکم در روز ۱۵ ماه مه (۲۶ اردیبهشت) اعلام کرده که تا نزدیک به یک ماه دیگر به کار بازگردد.

نخست وزیر اسلواکی اگرچه اعلام کرده است که هیچ نفرتی از مهاجم خود ندارد و او را می بخشد، اما مخالفان خود را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفت: «بالاخره، مشخص است که او [مهاجم] فقط پیام‌آور شرارت و نفرت سیاسی بوده است.»

وی در این سخنرانی اظهار داشت که دیدگاه‌هایش در مورد جنگ روسیه در اوکراین و سایر موضوعاتی که به شدت با جریان اصلی اروپایی تفاوت دارد، وی را قربانی کرده است.

فیکو پس از ادای سوگند در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان)، به کمک های نظامی کشورش به اوکراین پایان داد و از جمله مخالفان تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه پیوستن اوکراین به ناتو است.

وی در بخشی دیگر از این سخنرانی، کشورهای غربی را مقصر وضعیت کنونی دانست و افزود: ظالمانه است، اما حق داشتن نظر متفاوت در اتحادیه اروپا از بین رفته است.

مقامات دولتی این کشور پس از تیراندازی به نخست وزیر، ابتدا این حمله را با انگیزه سیاسی دانسته و تنها همان فرد مهاجم را مقصر خواندند، اما کمی بعد اعلام کردند که ممکن است یک شخص ثالث نیز در این حمله دخیل بوده باشد.

فیکو نیز روز چهارشنبه گفت که این حمله توسط یک فرد تنها و خشمگین انجام نگرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha