۱۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۲۴
کد خبر: 85501310
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وزیر آموزش و پرورش: توجه به مدرسه لازمه تحقق گام دوم انقلاب است

مشهد-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه در مسیر تعلیم و تربیت شکل می گیرد گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب توجه به مدرسه الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مراد صحرایی روز جمعه در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های آموزشی در مشهد افزود: تربیت زیستی و بدنی یکی از اسناد تحول بنیادی است که در دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به آن شده است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش اولویت نخست دولت سیزدهم بوده است ادامه داد: طرح غربالگری سراسری، توجه به بهداشت دهان و دندان و تربیت روح و جسم از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت دانش آموزان بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی و تربیتی را از دیگر اهداف این وزارتخانه دانست و بیان کرد: فعال کردن ظرفیت های ناشی از مولدسازی و اهتمام به کاهش تراکم کلاس های درس از اقدامات مهمی بود که در دولت شهید رییسی تحقق یافت.

صحرایی با بیان اینکه میانگین دانش آموزان حاضر در کلاس در دولت سیزدهم به ۲۵ نفر رسیده است خاطرنشان کرد: هم اکنون فقط ۱۰ درصد کلاس های درس ۲ نوبته هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سرانه آموزشی خراسان رضوی را نسبت به میانگین کشوری پایین دانست و گفت: مهاجرت به حاشیه کلانشهر ها از جمله مشهد، یکی از دلایل پایین بودن سرانه آموزشی است که با افتتاح و اجرای عملیات های اجرایی طرح های پیش رو، این آمار بهبود خواهد یافت.

امروز جمعه با حضور وزیر آموزش و پرورش از ۱۳۰ کلاس درس و چهار طرح دانش آموزی در مشهد و حاشیه این کلانشهر بهره‌برداری شد. همچنین عملیات اجرایی ساخت پنج هزار کلاس در خراسان رضوی، عملیات اجرایی ساختمان‌های ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در قالب برنامه «یادگار ابراهیم» با تکیه بر ظرفیت مولد سازی، آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha