تقسیم کار شیرشاه و گلادیاتور برای تاریخ‌سازی

تهران- ایرنا- با قطعی شدن حضور یزدانی در المپیک پاریس، کامران قاسمپور همچنان در وزن ۹۲ کیلوگرم به میدان خواهد رفت و امید نخست این وزن برای سکوی جهانی است.

به گزارش ایرنا، حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب نشان طلای مسابقات رنکینگ دار بوداپست به طور رسمی مسافر پاریس شد. وی در این رقابت‌ها تمام حریفان خود را با امتیاز عالی شکست داد تا بدون اما و اگر مرد اول و شانس طلای کشتی آزاد ایران در پاریس باشد.

یزدانی همچنین در پاریس این شانس را دارد تا با کسب نشان طلا طلسم ۶۸ ساله کشتی ایران را بکشند. کشتی ایران نخستین طلای خود را در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن کسب کرد و از آن زمان تا کنون هیچ گوش‌شکسته‌ای موفق به دبل طلا در این آوردگاه بزرگ نشده است.

غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره پرافتخارترین المپین این رشته است. یزدانی همچنین شانس کسب عنوان پرافتخارترین المپین ایران را نیز دارد. این افتخار اکنون در اختیار هادی ساعی با ۲ طلا و یک برنز است.

شانس یزدانی برای نشان طلا زمانی بیش از پیش خواهد بود که دیوید تیلور حریف سنتی وی با شکست برابر آرون بروکس رسما از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

تقسیم کار شیرشاه و گلادیاتور برای تاریخ‌سازی

با قطعی شدن حضور یزدانی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس کامران قاسم‌پور رسما یکی از آزادکاران ناکام در مسیر پاریس لقب گرفت. کامران در یکسال گذشته تلاش زیادی برای رسیدن به پاریس داشت اما در ۲ وزن ۹۷ و ۸۶ کیلوگرم نتوانست به آنچه که می‌خواست برسد.

هر چند که حضور رسمی یزدانی در المپیک به معنای پایان رویای این آوردگاه بزرگ برای کامران قاسم‌پور است اما این بدان معنا نیست که کشتی برای گلادیاتور ایرانی به پایان رسیده است زیرا قاسم‌پور اکنون در دوران پختگی قرار دارد و با توجه به حریفان وی در مسابقات جهانی می‌تواند به مرد طلایی کشتی ایران در وزن ۹۲ کیلوگرم تبدیل شود. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کشتی آزاد موفق به کسب نشان طلا شد و می‌تواند در سال ۲۰۲۴ و در رقابت‌های دسته‌های غیرالمپیکی می تواند در کسب مدال طلا هتریک کند.

قاسمپور به دلیل نوع کشتی که ارائه می‌کند یکی از نمادهای فنون کشتی ایرانی در جهان است و حفظ این سرمایه یکی از مهمترین رسالت‌های فدراسیون خواهد بود، که با طرح پشتوانه سازی اکنون چند تیم قوی را برای رده‌های سنی تشکیل داده است.

وی در سال ۲۰۲۱ و در مسابقات جهانی اسلو ماگومد قربان‌اف قهرمان اروپا از روسیه را شکست دهد و به مدال طلا رسید. کامران در آن سال و در نیمه نهایی با اقتدار از سد جی‌دن کاکس آمریکایی عبور کرد و در سال ۲۰۲۲ و در جهانی بلگراد یکبار دیگر این حریف قدرتمند آمریکایی را در فینال شکست داد.

کامران مهره مطمئن کشتی ایران در جهان به شمار می‌رود و می‌تواند حتی از رکورد پنج مدال طلای عبدالله موحد در رقابت‌های جهانی عبور کند. هر چند که بسیاری المپیک را برای کامران تمام شده می‌دانند و جای خالی این مدال همیشه در کلکسیون افتخارات گلادیاتور کشتی ایران دیده می‌شود اما فنون ناب وی تا سال‌ها در اذهان کشتی‌ دوستان خواهد ماند و این فرصت را دارد تا در ادوار آینده المپیک نماینده شایسته ایران باشد.

تقسیم کار شیرشاه و گلادیاتور برای تاریخ‌سازی

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد، در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوکرم نمایندگان کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هستند.

تقسیم کار شیرشاه و گلادیاتور برای تاریخ‌سازی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha