تحول راهبردی در جبهه‌های پشتیبان غزه با عملیات یمنی-عراقی در «حیفا»

تهران- ایرنا- عملیات مشترک مقاومت عراق و نیروهای مسلح یمن علیه اهداف صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تحول راهبردی در جبهه های پشتیبان نوار غزه محسوب می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم با اشاره عملیات مشترک اخیر مقاومت عراق و نیروهای مسلح یمن علیه اهداف صهیونیستی نوشت: تحول جدیدی که در جبهه های پشتیبان مقاومت رخ داد، اعلام عملیات مشترک میان مقاومت عراق و نیروهای مسلح یمن در بندر حیفا در داخل فلسطین اشغالی بود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه در بیانیه ای از عملیات نظامی مشترک با مقاومت عراق علیه دو کشتی حامل تجهیزات نظامی در بندر حیفا خبر داد که این اولین اعلام عملیات مشترک در نوع خود محسوب می‌شود و پیام ها و مفاهیم بزرگی در دل خود دارد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، کمترین و خلاصه ترین پیام‌ها و مفاهیم عملیات مشترک مقاومت عراق و یمن این است که ما در برابر یک تحولی قرار داریم و در حال انتقال از مرحله پشتیبانی هریک از جبهه ها از مقاومت فلسطین به مرحله وحدت این جبهه ها به شکل عملی برای حمایت از مقاومت فلسطین و اجرای عملیات ضد صهیونیستی هستیم و سخنگوی نیروهای مسلح یمن این واقعیت را با بیان اینکه "اسرائیل منتظر عملیات مشترکی بیشتری تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه باشد"، تایید کرد.

این رسانه نوشت: این عملیات همچنین گواهی بر شروع هماهنگی میان جبهه های پشتیبانی به شکل گسترده‌تر است که شاید سرآغاز تشکیل اتاق عملیات پشتیبانی مشترک برای هماهنگی عملیات در راستای خدمت به اهداف نبرد با اشغالگران باشد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور دو عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند.

سرتیپ سریع گفت که در عملیات نخست دو کشتی حامل تجهیزات نظامی در بندر حیفا و در عملیات دوم نیز یک کشتی که مصوبه مربوط به ممنوعیت ورود به بندر حیفا را نقض کرده بود، هدف قرار گرفتند.

وی افزود که این دو عملیات با تعدادی از پهپادها انجام شد و با یاری خداوند متعال حملات به صورت دقیق به هدف اصابت کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: عملیات مشترک بندر حیفا در واکنش به جنایت‌های دشمن صهیونیستی در منطقه رفح در جنوب نوار غزه صورت گرفت و دشمن بایستی منتظر عملیات‌های بی‌سابقه مشترک در دوره بعدی باشد تا تجاوزات جنایتکارانه و حشیانه خود علیه نوار غزه را متوقف کرده و محاصره علیه برادران ما در نوار غزه را رفع کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین همه ارتش‌های عربی را به مشارکت در عملیات پشتیبانی مقاومت فلسطین در راستای انجام تکلیف دینی و انسانی در قبال ملت فلسطین فراخواند.

مقاومت اسلامی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو عملیات نظامی مشترک با نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha