۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85501586
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت : صنایع و اقتصاد ایران غیرقابل تحریم هستند

پاکدشت -ایرنا - رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت گفت: با توجه به رشد صنعتی کشور ، اقتصاد و صنایع ایران غیرقابل تحریم است.

سیدسجاد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به موقعیت شهرک صنعتی اظهارداشت: شهرک صنعتی عباس آباد در کیلومتر ۴۵ محور امام رضا(ع) در منطقه پاکدشت با ۱۰۲۰ هکتار وسعت شهرک در ۷حوزه غذایی، شیمیایی، فلزی، سلولزی، برق الکترونیک، لوازم خانگی و غیره فعالیت می کند.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت : صنایع و اقتصاد ایران غیرقابل تحریم هستند

وی در ادامه بیان داشت: در این شهرک صنعتی ۳۸هزار نیروی کار بیمه شده در کارخانجات مختلف در حال فعالیت می باشند. با توجه به تحویل شهرک صنعتی از سال ۱۳۹۴ به شرکت های خدماتی هنوز زیرساخت های آن در قالب تصفیه خانه، آتش نشانی، آب و فاضلاب و غیره هنوز بصورت کامل واگذار نشده و اکنون پس از گذشته سالها اکنون نیاز به بازسازی می باشد.

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت در ادامه اذعان داشت: ۸۵درصد صنایع کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند که با توجه به غیرتحریم بودن این صنایع وضعیت ممتازی را شکل داده اما نیاز به زیرساخت برای رشد تولید همیشه و همه جا احساس می شود.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت : صنایع و اقتصاد ایران غیرقابل تحریم هستند

هاشمی تاکید کرد: اگر امروز دشمن نتوانسته که بر اقتصاد کشور خللی ایجاد کند به برکت همین صنایع کوچک و متوسط است و می توان گفت که این صنایع تولیدات بزرگی در کشور انجام می دهند که حتی در تفکرها نگنجد.

وی افزود : اقتصاد ایران چون حوزه نظامی می تواند بی مانند شود به شرط آنکه از حالت دولتی خارج شود و گردش امور به دست خود تولید کنندگان و صنعتگران بیفتد و اصل قانون ۴۴ به درستی رعایت شود.

وی بیان داشت: از سال ۱۳۹۴ طبق اصل ۴۴قانون اساسی مقرر شد شهرکهای صنعتی خودگردان و توسط شرکتهای خدماتی اداره شود اما همچنان اساسنامه توسط بخش دولتی تنظیم می شود، زیرساخت ها تحویل نشده و اینها تبدیل به سیاست شکسته خورده شده که با اجرا نشدن قانون شکل گرفته است.

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت : صنایع و اقتصاد ایران غیرقابل تحریم هستند

رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس آباد عنوان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در گذشته از هم‌جدا بود وبه راحتی می توانستیم معایب و مشکلات را پیگیری کنیم اما از زمان تجمیع این ۲ ارگان اکنون مطالبه گری امکان پذیر نیست

وی در پایان یادآورشد: با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و نیاز به پیگیری منویات مقام معظم رهبری، امام خامنه ای(حفظه الله) برحمایت از تولید و نیز اعلام صریح وزیر نیرو بر عدم قطعی برق در شهرک های صنعتی در روزهای کاری امیدواریم که با عقب نیفتادن تعهدات تولیدکنندگان در بازار و رشد تولید برمبنای جهش تولید و افزایش مشارکت مردم حرکت کند.

حضور سید شهدای خدمت حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، در شهرک صنعتی عباس آباد

رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت : صنایع و اقتصاد ایران غیرقابل تحریم هستند

به گزارش ایرنا، دغدغه شهید جمهور سیدابراهیم رئیسی در سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی از مراکز استان‌ها تا دورافتاده‌ترین نقاط ایران اسلامی در مسیر مشکل‌گشایی مردم بوده است و احیای واحدهای راکد و به ظرفیت کامل رساندن واحدهای نیمه فعال از جمله اقدامات مهم رییس‌جمهور شهید بود و ایشان بر تکمیل واحدهای نیمه تمام تاکید داشتند و با حضور در سال ۱۴۰۱ در شهرک صنعتی عباس آباد شهرستان پاکدشت و بازدید از کارخانه های صنعتی و حضور میدانی ایشان در خط تولید محصولات کارخانه ها ضمن گفت‌وگو با صنعتگران ، به بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل و مشکلات می پرداختند.

هدف از سفرهای استانی رییس جمهور شهید و سایر اعضای هیات دولت رسیدگی به وضعیت اقتصاد، اشتغال و وضعیت واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در استان ها بود.

پاکدشت از چهار شهرک صنعتی عباس‌آباد با هزار و ۵۲۰ واحد فعال، شهرک صنعتی علی‌آباد (پایتخت) با ۵۰۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خوارزمی با ۹۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خصوصی شنزار با ۱۴۳ واحد فعال، شهرک صنعتی(غیرمصوب) موزائیک سازان با ۱۱۰ واحد فعال، ناحیه صنعتی جمال‌آباد با ۴۸ واحد صنعتی، ناحیه صنعتی خاتون آباد با ۲۸۵ واحد صنعتی و ناحیه صنعتی فرون‌آباد با ۴۳ واحد فعال برخوردار است که ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha