پلیس راهور: تغییر در ارتفاع خودرو منجر به توقیف می‌شود
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه هر نوع تغییر در ارکان خودرو تخلف است، تاکید کرد: تغییر ارتفاع چه به صورت کف خواب و چه آفرودی منجر به توقیف خودرو می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی‌اصغر شریفی روز شنبه در گفت وگویی اعلام کرد: هر نوع نقصان و تغییر از لحاظ ظاهر یا فنی طبق قانون تخلف است و منجر به توقیف خودرو می‌شود و حتما باید رفع نقص فنی شود.

وی ادامه داد: تغییر ارتفاع خودرو هم تخلف است و حتما باید به حالت عادی خود برگردد تا توقیف نشود.

به گفته سرهنگ شریفی، برخی نیز موتور خودروی خود را تقویت می‌کنند که باعث افزایش گازهای آلاینده و آلودگی صوتی هم جزو نقایص فنی محسوب و باعث بروز خطر می‌شود.

عدم حمایت بیمه‌ها از خودروهای دستکاری شده

وی افزود: همچنین بیمه‌ها از خودروهایی که دستکاری شده‌اند، حمایت نمی‌کنند و در تصادفات اگر کارشناس راهور طبق قانون تشخیص بدهد که خودرویی دستکاری و تغییر فنی داشته، بیمه‌ها از آن حمایت نمی‌کنند.

سرهنگ شریفی این را هم گفت که دستکاری خودرو و هر نوع وسیله نقلیه نمره منفی حساب می‌شود و به عنوان مثال اگر در حوزه روشنایی خودرو نقص داشته باشد، سه نمره منفی می‌گیرد.

وی ادامه داد: صدای نامتعارف، بوق‌های شیپوری و استفاده از آمپلی فایر که صدای موزیک از داخل خودرو به بیرون پخش شود، نمره منفی در پی دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: خودروهایی با شیشه دودی چناچه از فاصله سه متری دید داشته باشند می‌توانند تردد کنند و از یاد نبریم که شکستگی شیشه جلو هم جزو نقص فنی محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha