۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85501619
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارتش اسرائیل فرسوده شده است/ تل‌آویو توان جنگ با لبنان را ندارد

تهران- ایرنا- تحلیلگران صهیونیست با اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در جنگ علیه لبنان، اذعان کردند که ارتش این رژیم پس از هشت ماه جنگ در نوار غزه به شدت دچار فرسایش، خستگی و یاس شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور رژیم صهیونیستی با آن به دیده تردید می‌نگرند.

این تحلیلگران با اشاره به همراهی نکردن جامعه بین الملل با جنگ تمام عیار تل آویو علیه لبنان، به خستگی و فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر صهیونیست در این باره اعلام کرد: «جنگ با حزب الله عمق اسرائیل را با چالش بزرگ و بی سابقه ای رو به رو می‌کند و شهرهای شمالی و مرکز اسرائیل در معرض حمله ای بسیار گسترده تر از قبل قرار خواهد گرفت.»

وی درباره جنگ نوار غزه نیز گفت: ارتش پس از هشت ماه جنگ به شدت دچار فرسایش و خستگی و یاس شده، زیرا اهدافی برای عملیات نظامی وجود ندارد.

در همین حال، «اوری مسگاف» تحلیلگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به روند تحولات جبهه جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: به مواضع «هرتزی هالیوی» (رئیس ستاد مشترک و عضو کابینه جنگ رژیم صهیوینستی) توجه نکنید، ما آماده جنگ در لبنان نیستیم. ارتش آماده جنگ دیگری نیست.

وی افزود: با گذشت هشت ماه از جنگ غزه و حالت درماندگی در شمال(سرزمین های اشغالی)، ارتش در حال فرسایش است، صدها نفر از نیروهای ما کشته شده و هزاران نفر از معلولیت جسمی و مشکلات روانی رنج می‌برند.

مسگاف ادامه داد: بخش لجستیک و رزمی درهم شکسته و به تحلیل رفته است. مشکل انگیزشی در میان نظامیان ذخیره به شکل آشکار از زمان حمله زمینی به غزه وجود دارد. محافل وابسته به ارتش از کمبود مهمات و تجهیزات نیز سخن به میان می آورند.

این اظهارات در حالی منتشر می شود که «اسحاق بریک» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر اذعان کرد که این رژیم در جنگ کنونی توان شکست دادن جنبش حماس و حزب‌الله لبنان را ندارد.

وی افزود که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، این رژیم را به سمت جهنم می‌کشد و ارتش نمی‌تواند در جنگ علیه حماس و حزب‌الله پیروز شود زیرا کوچک و ضعیف است.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان سه‌شنبه گذشته حملات شدیدی را به شمال فلسطین اشغالی انجام داد و این حملات خسارات سنگینی را به صهیونیست‌ها وارد کرد.

جبهه جنوب لبنان و شمال سرزمین های اشغالی فلسطین در روزهای اخیر شاهد تشدید نبردها بوده است.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha