۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85501632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ هزار میلیارد ریال مطالبه گندمکاران بوشهری پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت:هم اینک گندمکاران این استان ۶ هزار میلیارد ریال طلب دارند که تاکنون پنج هزارو ۸۰۰ میلیارد ریال از این مقدار پرداخت شده است.

رضا تنگستانی مکان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: مرحله دوم پرداخت مطالبات گندمکاران روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.

وی افزود: اسناد مطالبات کشاورزان به بانک عامل ارسال شده و پرداخت براساس اولویت تاریخ تحویل به صورت مستقیم به حساب کشاورز در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست نیز یکهزارو ۷۲۰ میلیارد ریال بابت طلبی گندمکاران بوشهری پرداخت شد.

تنگستانی مکان گفت: تاکنون ۴۴ هزارو ۶۵۰ تن گندم مازاد کشاورزان از طریق ۱۳ مرکز خریداری شده است .

وی بااشاره به اینکه عمده گندم خریداری شده معمولی است تصریح کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی ۱۷۵ هزار ریال و گندم دوروم ۱۸۰ هزار ریال خریداری می شود.

تنگستانی مکان ادامه داد: گونه گندم دوروم از مزارع کشت آبی برداشت می شود که تاکنون ۲۵۰ تن از این گونه خریداری شده است.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان بوشهر از نیمه دوم فروردین آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه دارد.

تنگستانی مکان گفت: نیاز سالانه گندم مصرفی استان بوشهر ۱۳۰ هزار تن است که باتوجه به کاهش بارندگی ، پیش بینی می شود امسال میزان خرید نسبت به سال قبل ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی افزود: هم اینک ذخیره استراتژیک گندم در محل انبارهای ملکی ۵۰ هزار تن است افزود: مابقی نیاز مصرفی گندم از استان های فارس و خوزستان در حال تامین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha