بیش از ۳۵ هزار سهم و اوراق اسناد خزانه در بورس آذربایجان‌غربی معامله شد

ارومیه- ایرنا- مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت‌: طی هفته گذشته ۳۵ هزار و ۷۸۰ برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت.

وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش سهام معامله شده بیش از ۲۷۹ میلیارد ریال است که ۲۶ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

وی اضافه کرد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۹ کارگزار از ۱۰ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۵۱ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری فارابی بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۵.۷۳ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این هفته اوراق صندوق سرمایه گذاری لبخند فارابی با ۵.۷۲ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه ای ارومیه قرار داشت.

وی با بیان اینکه شاخص کل بازار بورس کاهشی بوده است، گفت: شاخص کل بازار بورس با حدود چهار هزار واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون و ۸۲ هزار و ۱۱۹ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۲۴۴ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۲ هزار و ۴۵۲ واحد رسید.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha