۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85501676
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای خوش مسکن خراسان‌شمالی؛ اختصاص چهار هزار واحد تا تصویب بسته تشویقی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: چهار هزار و ۱۲ واحد نهضت ملی مسکن استان به جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال اختصاص یافت ضمن اینکه بسته های تشویقی برای بازسازی مناطق فرسوده نیز تصویب شد.

سیدعلی میرکریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۲۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن خراسان شمالی در حال ساخت است که چهار هزار و ۱۲ واحد آن به جوانان فاقد مسکن اختصاص یافته است.

وی افزود: همچنین ۵۳۱ قطعه زمین در قالب اجرای طرح جوانی جمعیت برای افراد دارای شرایط در شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

میرکریمی ادامه داد: زمین های ۲۰۰ متری ویژه جوانی جمعیت بعد از پایش براساس الویت ها در شهرهای خراسان شمالی واگذار می شود.

دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب کرد.

تصویب بسته تشویقی بافت فرسوده شهر بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: کمیسیون ماده پنج بجنورد، بازنگری در محلات مشمول سیاست ها و ضوابط مشوق کالبدی بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری بررسی و تصویب کرد.

وی افزود: بر این اساس به منظور جبران خسارت ناشی از تعریض معابر و نوسازی بافت مسکونی، ضمن ارایه بسته تشویقی کالبدی شامل افزایش تراکم و تسهیل برخی ضوابط ساخت و ساز، عدد شاخص در همه محله های مشمول از ۴۰ به ۳۵ متر تقلیل یافت.

میرکریمی گفت: همچنین با توجه به حد نصاب سرانه خدمات پشتیبان سکونت، ۲ محله جوادالائمه و کوی امام هادی نیز مشمول ضوابط تشویقی شناخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ محله از ۲۴ محله ناکارآمد و دارای اسکان غیررسمی در شهر بجنورد که واجد شرایط مورد نظر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارزیابی شدند از مزایای اجرای سیاست های مشوق بازآفرینی بهره مند می شوند.

۲۴ محله اسکان غیررسمی مرکز خراسان شمالی در دولت سیزدهم به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری انتخاب شد که ۵۰۰ هکتار آن در حال بازآفرینی است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha