هزینه یادبود فرزند صرف آزادی ۲ زندانی در همدان شد

همدان- ایرنا- مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: یک خانواده در همدان هزینه سالگرد فرزندشان را صرف آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد از جمله یک دانشجو و یک خیاط کردند.

یداله روحانی منش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای این خانواده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از هزینه پیش بینی شده برای برگزاری سالگرد مراسم فرزندشان را برای آزادی زندانیان به ستاد دیه تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: یک دانشجو اقدام به خرید غلات کرده بود اما به علت کیفیت پایین آن و ناتوانی در فروش، ۲ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال بدهکار و از نیمه فروردین ۱۴۰۳ راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان یادآوری کرد: همچنین فردی با راه اندازی کارگاه خیاطی اقدام به انعقاد قرارداد با مجموعه ای برای دوخت لباس کرده بود اما به علت گرانی مواد اولیه و ناتوانی در عمل به تعهدات از بهمن سال گذشته زندانی شد.

روحانی منش ادامه داد: با کمک این خانواده خیر و گذشت بخشی از بدهی توسط شاکیان پرونده، زمینه آزادی این ۲ زندانی جرائم غیرعمد و بازگشت آنها به آغوش خانواده فراهم شد.

وی گفت: فروردین و اردیبهشت امسال ۵۰ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۴۵ مرد و پنج زن با بدهی ۷۳۲ میلیارد ریال از زندان های این استان آزاد شدند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳۲ زندانی جرائم غیرعمد شامل ۲۱۸ مرد و ۱۴ زن سال گذشته در این استان با کمک خیران و فعالیت های ستاد دیه و با پرداخت ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی منش بیان کرد: این افراد شامل ۱۵۴ محکوم مالی، سه زندانی ناتوان در پرداخت دیه، ۷۴ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت نفقه می شود.

وی اضافه کرد: شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان است.

هم اینک ۲۷۷ نفر به علت جرایم غیرعمد در زندان های استان همدان به سر می برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha