دست‌های زمینی در موزه صنعتی کرمان نقش‌های آسمانی کاشتند

کرمان - ایرنا - نمایشگاه صنایع دستی، دست های زمینی، نقش های آسمانی، امروز (شنبه)، با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و فعالان صنایع دستی در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، به مناسبت آغاز هفته صنایع دستی در نمایشگاه صنایع دستی دست های زمینی، نقش های آسمانی، آثار و تولیدات هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی، به مدت یک هفته به معرض نمایش و بازدید علاقه مندان گذاشته می شود.

حفظ فرهنگ اصیل کرمان با صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این آیین گفت: استان کرمان در حوزه رشته صنایع دستی جزو استان های برخوردار کشور است و بیش از ۶۵ هزار نفر در این بخش فعالیت دارند.

نمایشگاه دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی در کرمان افتتاح شد
سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان

سعید شاهرخی افزود: هنرمندان و شهرهای ملی صنایع دستی، آثار و تولیدات این حوزه را در حافظه ملی و جهانی روایت می کنند.

وی تاکید کرد: بیش از ۱۶۵ رشته صنایع دستی در این خطه تولید می‌شود و با صنایع دستی، فرهنگ اصیل کرمان و ایران را می‌توان حفظ کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به ویژگی های خادم شهید آیت الله رئیسی تاکید کرد: امیدواریم با خدمت صادقانه و امانتداری بتوانیم در مسیر عزیزانی باشیم که در حادثه ناگوار به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه دست های زمینی، نقش های آسمانی اظهار کرد: این نمایشگاه برای هم افزایی و همدلی و تقدیر از جامعه هنرمندان صنایع دستی برگزار شده است.

شهرداری از سرمایه گذاران صنایع دستی حمایت می کند

شهردار کرمان نیز گفت: شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی مطرح و یکی از مسئولیت ها و وظایف ما حفظ و تقویت این حوزه است.

محسن تویسرکانی افزود: در حوزه صنایع دستی نیاز به استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها داریم تا فرهنگ شهرمان را به دیگران بشناسانیم و شهرداری کرمان رویکرد متفاوتی در حوزه صنایع دستی دارد و برای سرمایه گذاری این حوزه انعطاف خواهیم داشت و امتیازاتی می دهیم.

وی بیان کرد: پیشنهاد می دهیم در شهر کرمان معبر صنایع دستی ایجاد شود تا گردشگران در این معبر حضور پیدا کنند، البته کار در میدان ارگ آغاز شده است.

شهردار کرمان ادامه داد: میدان ارگ ظرفیت بسیار خوبی است تا به پیاده راه تبدیل شود و با ساماندهی محیط، تبدیل به محل و معبری برای معرفی شهر کرمان می شود و درخواست داریم تا سرمایه گذاران به این طرح ورود کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بحث بسته بندی سوغات و صنایع دستی استان کرمان ضعف های جدی داریم و باید به این موضوع حتما پرداخته شود.

تویسرکانی گفت: باید به برخی رشته‌ها به جای نگاه اقتصادی، بیشتر نگاه فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم و خیلی از کارگاه های صنایع دستی در حال فراموشی است که توجه به این بخش ضروری است.

نمایش حدود ۵۰۰ اثر در نمایشگاه دست های زمینی، نقش های آسمانی

نمایشگاه دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی در کرمان افتتاح شد
نمایشگاه صنایع دستی دست های زمینی، نقش های آسمانی موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز گفت: نمایشگاه دست های زمینی، نقش های آسمانی در هفته صنایع دستی با هدف پاسداشت این بخش ارزشمند در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود.

اعظم علیخانی یادآور شد: در طول هفته صنایع دستی، نمایشگاه و نشست های مختلفی با هدف ارتقای دانش عمومی نسبت به هنرمندان و تولیدات فاخر آنها در سطح استان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: حدود ۵۰۰ اثر در نمایشگاه دست های زمینی، نقش های آسمانی به نمایش در می آید که ۱۰۹ اثر آنها دارای مهر اصالت ملی هستند.

نمایشگاه دست‌های زمینی، نقش‌های آسمانی در کرمان افتتاح شد
تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان صنایع دستی نمایشگاه دست های زمینی، نقش های آسمانی

در این آیین از تعدادی از پیشکسوتان، هنرمندان و فعالان عرصه صنایع دستی استان کرمان با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha