بیش از پنج‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در صنعت آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- ایرنا- معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در بخش صنعتی استان در سال‌جاری صورت گرفته که موجب ایجاد اشتغال برای یک هزار نفر شده‌است.

به گزارش ایرنا احسان جوی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲ ماه گذشته در حوزه صنعتی استان ۳۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید صادر شده که رشد ۱۸درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل دارد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۵۲ فقره جواز تأسیس برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است، اضافه کرد: پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۶۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای چهار هزار و ۳۱۷ نفر فراهم شود.

معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر برای اجرای طرح های صنعتی تولیدی در استان ۲ هزار و ۶۲۸ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار میلیارد ریال صادر شده است.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح های صنعتی پیش بینی می شود برای بیش از ۷۲ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۲ هزار و ۳۲ واحد صنعتی تولیدی در استان مشغول به فعالیت هستند.

برای فعال سازی این واحدها در استان بیش از ۱۵۸ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با فعالیت این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای ۶۱ هزار و ۳۴۱ نفر فراهم شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha