کوشش فارسی‌ها برای حفظ محیط زیست در پویش «سهم من در تداوم حیات»

شیراز-ایرنا-حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی وظیفه مهم همگانی است که همزمان با هفته محیط زیست در فارس پویشی با شعار «سهم من در تداوم حیات» به راه افتاده که اهالی این استان و دوستداران محیط زیست برای پاکسازی طبیعت آستین همت بالا زدند.

به گزارش ایرنا، با وجود مشغله های فراوان زندگی‌های شهری هنوز عده‌ای هستند که دلشان برای محیط زیستشان می سوزد و سعی دارند تا سهمشان را در تداوم حیات پرداخت کنند و از این رو پویشی با شعار «سهم من در تداوم حیات» در فارس به راه افتاده است.

۵ ژوئن برابر با ۱۵ خرداد روز جهانی محیط‌زیست است و از این رو در ایران از ۱۶ تا ۲۲ خرداد هفته محیط‌زیست نامگذاری شده است.

کوشش فارسی‌ها برای حفظ محیط زیست در پویش «سهم من در تداوم حیات»
استاندار فارس: زمین پاکی را برای آیندگان به ارث بگذاریم

استاندار فارس به اشاره به هفته محیط زیست گفت: در هفته محیط زیست ، شعار سهم من در تداوم حیات را به فال نیک می گیریم و هم راستا با عنوان شعار سال در فعال‌سازی ظرفیت های مردمی و ضرورت مشارکت همگانی در حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی می دانیم.

محمدهادی ایمانیه افزود: استان پهناور فارس با دارا بودن تنوع زیستی منحصر به فرد، از جمله مناطق حفاظت شده، جنگل های انبوه، دشت ها و تالاب ها، گنجینه ای ارزشمند از طبیعت را در اختیار دارد، حفظ این میراث گرانبها، رسالتی خطیر است که بر دوش همه ما سنگینی می کند.

وی ادامه داد: همه دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و آحاد مردم در استان، بایستی به منظور تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی، با تعهد و احساس مسئولیت، در حفظ محیط زیست و یاری رساندن به محیط بانان تلاش کنند.

استاندار فارس، کنترل و نظارت بر صنایع آلاینده و ایجاد مشوق های لازم برای انتقال آنان به خارج از شهرها یا ارتقای تکنولوژی آن ها، حمایت از توسعه صنایع پاک که تا کنون نیز در کارگروه های مختلف استان پیگیری شده است را همچنان در صدر برنامه های محیط زیستی استان اعلام کرد و افزود: انتخاب شهر شیراز در سال جاری به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، ظرفیت دیگری است که می طلبد با همدلی و همکاری تمام ارکان جامعه، در ارتقای جایگاه و تحقق اهداف زیست محیطی استان فارس از آن بهره جست.

ایمانیه بیان کرد: امید است با تلاش مضاعف مسئولین و همدلی مردم ، بتوانیم گوشه ای از رسالت خطیرِ خود را در به یادگار گذاردنِ زمین پاک برای نسل های آینده به انجام رسانیم.

پاکسازی ورودی های شیراز به همت طبیعت دوستان

همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست و با شعار «سهم من در تداوم حیات»، پاکسازی بازیافت های ناشی از رعایت نکردن بعضی از شهروندان در مبادی ورودی شهر شیراز محور بزرگراه شهدای قشقایی (شیراز- خانه زنیان) توسط طبیعت دوستدان شیرازی و استان فارسی کلید خورد.

کوشش فارسی‌ها برای حفظ محیط زیست در پویش «سهم من در تداوم حیات»
سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ارسنجان پاکسازی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان نیز به جمع آوری زباله درحاشیه و ورودی به سایت گوزن زرد این شهرستان اشاره کرد و به ایرنا گفت: با همکاری داوطلبان و کارکنان هلال احمر ارسنجان به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست این اقدام انجام گرفت.

حسن ابراهیمی با بیان اینکه در اشاعه و ترویج فرهنگ زیست محیطی به منظور حفظ و حراست از گونه با ارزش گوزن زرد این کار ارزشمند صورت پذیرفته است افزود: سرشماری پاییزه گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان از افزایش ۳۰ درصدی جمعیت این گونه حکایت دارد.

وی با بیان اینکه روند زیست و تکثیر گوزن زرد در این سایت رو به افزایش است، افزود: تعداد ۹۵ رأس گوزن زرد نر و ماده نابالغ در این سایت آماربرداری شده و درصد رشد جمعیت این‌گونه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: این سایت از سال ۹۰ با تعداد هفت رأس گوزن زرد در محدوده ۳۰۰ هکتاری شرق ارسنجان در جنگل خلیل بیگ‌ فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha