۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85501902
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی برداشت ۳۰ تن گل محمدی از دیم‌زارهای میامی

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: برداشت ۳۰ تن گل محمدی از ۲۵ هکتار گلستان‌های دیم این شهرستان برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسینی روز شنبه به رسانه‌ها اظهار کرد: گل محمدی یکی از گیاهان دارویی است که طی چند ساله گذشته در توسعه باغ‌های دیم منطقه کالپوش مورد استفاده قرار گرفته است.

وی از آغاز برداشت گل‌محمدی از گلستان‌های دیم این شهرستان در منطقه کالپوش خبر داد و گفت: برداشت این گیاه دارویی از اواخر اردیبهشت در منطقه کالپوش شروع و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

وی تصریح کرد: کاشت گل محمدی در مناطق خشک و کم‌آب با توجه به وضعیت بحرانی منابع آبی منطقه و همچنین نیازی که به کاشت محصولات کشاورزی کم‌آب‌بر احساس می‌شود، سبب شده تا کاشت گیاهان دارویی و به‌ویژه گل محمدی بهترین جایگزین برای محصولات پرمصرف آبی شود.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: محصولات عمده تولیدی گل محمدی شامل غنچه، گلبرگ خشک شده، گلاب، دمنوش و اسانس است.

حسینی ابراز کرد: تحقیقات پژوهشگران نشان داده که استفاده از دمنوش گل محمدی دارای خواص بی‌شماری مانند پیشگیری از ابتلا به سرطان، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درمان استرس و اضطراب و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین حاوی ویتامین‌ها آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن از جمله ویتامین سی است و برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و برطرف کردن انواع لکه‌های پوستی و چین و چروک می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند و بیشترین درصد اشتغال مردم در حوزه کشاورزی و دامپروی است. تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی این شهرستان حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha