۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 85501950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انجمن‌های دانشجویی علوم‌شناختی افزایش می‌یابد

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85501950
انجمن‌های دانشجویی علوم‌شناختی افزایش می‌یابد

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی از افزایش انجمن‌های دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم‌وآموزش ایرنا، سید محمد مهدوی، بر افزایش حمایت‌ها از این مرکز تحقیقاتی و تخصصی برای توسعه و گسترش دانش علوم شناختی تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها در جلب مشارکت و همکاری استادان و محققان برای فعالیت درحوزه علوم و فناوری های شناختی، تشکیل هسته‌های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این راستا تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی ایجاد و فعال شده‌اند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در نشستی با استادان دانشگاه اصفهان افزود: تاکنون بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد شد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.

مهدوی حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی ها با همکاری محققان، استادان و گروه های پیشران را از اولویت‌های ستاد برشمرد و گفت: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فعالان حوزه های علوم و فناوری های شناختی درچارچوب اجرای طرح‌های تحقیق و توسعه درصورت قابلیت اثرگذاری ملی، فناوری های رو به آینده، ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز توسعه فناوری از امکان و تسهیلات معافیت اعتبار مالیاتی دانش بنیان بهره مند خواهند شد.

وی گفت: این ستاد آماده است تا در چارچوب اهداف تعیین شده به سیاست های حمایتی خود برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تخصصی از آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان ادامه دهد.

ماهگل توکلی رییس آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان نیز گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این مرکز در حوزه شناختی را ارائه داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha