۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85502025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشاگری عضو کنگره آمریکا: اعضای جمهوریخواه طبق نظر آیپک رای می‌دهند

تهران – ایرنا – یکی از اعضای جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که لابی صهیونیستی "آیپک" برای تک تک هم‌حزبی هایش مراقبی تعیین کرده تا به آنها فشار آورند که در رای گیری‌ها به سود رژیم صهیونیستی رای دهند.

به گزارش ایرنا، توماس مسی (Thomas Massie)، قانونگذار ایالت کنتاکی در برنامه اینترنتی تاکر کارلسون گفت که کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) برای هر یک از اعضای جمهوری خواه کنگره مراقب‌هایی تعیین کرده تا اطمینان یابد که قانونگذاران به لوایح مورد نظر اسرائیل رأی مثبت دهند.

مسی به مجری پیشین شبکه خبری فاکس نیوز گفت که پس از لابی گری این گروه علیه انتخاب مجدد او، با آیپک قطع رابطه کرده است.

وی افزود: نمی‌دانم آیپک برای نمایندگان دموکرات‌ هم رابط تعیین کرده یا نه اما در مورد جمهوریخواهان که اینگونه عمل می کند. زمانی که این رابطان به واشنگتن دی سی می آیند، با نمایندگان ناهار صرف می کنند. آنها شماره تلفن همراه نمایندگان را داشته و با آنها گفت وگو می کنند.

مسی در مورد پنهان ماندن این رابطه توضیح داد: به نفع کسی نیست که این رابطه فاش شود. نمایندگان نمی خواهند که رای دهندگانشان آگاه باشند که با نمایندگان یک دولت خارجی رفاقت دارند. دانستن این موضوع به نفع اعضاء کنگره نیست. بنابراین شما را مطلع نمی سازند.

به گفته این چهره جمهوریخواه، رابطان آیپک هزینه سفر اعضاء کنگره و همسرانشان به اسرائیل را نیز متقبل می شوند.

پیشتر اعلام شده بود که آپیک برای سرکوب منتقدان جنگ غزه از حمله و نقد عبور کرده و مترصد صرف هزینه گزاف برای جذب رأی‌دهندگان حامی خود در انتخابات سال جاری کنگره است.

آیپک و چند گروه دیگر حامی اسرائیل مثل «اکثریت دموکراتیک برای اسرائیل» در آمریکا برای سرکوب سیاستمداران دموکرات مخالف جنگ غزه، بودجه انتخاباتی خود را به دو برابر میزان مشابه در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۲۲ افزایش می ‌دهند.

برخی از این چهره‌های دموکرات از جمله جمال بومن نماینده نیویورک و کوری بوش نماینده ایالت میزوری نیز در فهرست سیاه آیپک قرار گرفته ‌اند.

این گروه همچنین کنگره را برای تداوم حمایت از حملات اسرائیل به غزه تحت فشار قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha