استاندار کرمانشاه: قانون مبنای کار در انتخابات ریاست جمهوری است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: در انتخابات، پایبندی به قانون و اجرای دقیق وظایف قانونی در اولویت است و فرمانداران باید از هرگونه اقدام که موجب تلاطم در جامعه شود، پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدطیب صحرایی روز شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران و دست اندرکاران انتخابات برگزار شد با تاکید بر اهمیت قانون در انتخابات اظهار کرد: در انتخابات مبنا و پایه کار قانون است و هرآنچه که شرح وظیفه قانونی ماست باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: برای انجام وظایف قانونی موظفیم که اولویت‌بندی کنیم و یکی از این اولویت‌ها، دقت در انتخاب نمایندگان فرماندار پای صندوق در تمام استان است.

صحرایی تصریح کرد: نمایندگان فرماندار باید به صورتی انتخاب شوند که آنچه که مورد اهمیت است مخدوش نشود. همچنین فرمانداران باید بدانند که در این ایام تا برگزاری انتخابات، نباید اقدامی کنند که جامعه را دچار تلاطم کند.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات نیز در سخنانی تاکید کرد: با اجرایی شدن اصل ۳۱ قانون اساسی، نظام موظف شد تا ۵۰ روز پس از حادثه سقوط بالگرد، رئیس جمهور جدید را انتخاب کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر مشارکت گسترده مردم در انتخابات تاکید دارند لذا موظف هستیم مقدمات حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

شعبانی گفت: به محض تشکیل ستاد انتخابات در وزارت کشور، برنامه زمانبندی انتخابات به سرعت اعلام شد و در کمترین زمان هیات‌های اجرایی شکل گرفت.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای تعریف شده که شامل هزار و ۱۱۷ صندوق ثابت و ۶۵۳ شعبه سیار شهری و روستایی است. برخلاف دوره قبل که حوزه‌های انتخاباتی بر اساس تقسیمات مجلس بود، این بار تمام شهرستان‌ها به صورت مستقل کار می‌کنند.

وی اظهار کرد: تا به امروز هیچ مشکل امنیتی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و منتظر تایید صلاحیت ها و شروع تبلیغات آنها هستیم. نظر ستاد انتخابات این است که در کلانشهرها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود و این منوط به تایید شورای نگهبان است.

حجت الاسلام محسن مفید رییس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کرمانشاه نیز در سخنانی انتخابات ریاست جمهوری را انتخاباتی حساس، کلیدی و سرنوشت‌ساز دانست و با توجه به شرایط دنیا، به احتمال اقدامات نظام استکباری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: اولین وظیفه ما دقت در روند انتخابات است و برای ما قانون اهمیت دارد.

حجت الاسلام مفید یادآور شد: بر اساس ماده ۲۱ قانون اساسی، تمام دستگاه‌ها مکلف به شرکت در امر انتخابات هستند. در انتخابات گذشته مجلس، بعضی از فرمانداران کم‌کاری کردند و مایحتاج هیات‌های اجرایی انتخابات را تامین نکردند. وظیفه قانونی فرمانداران این است که تامین‌کننده اجرای انتخابات باشند.

وی تاکید کرد که عدم جانبداری و حفظ رای مردم در این انتخابات وظیفه اصلی ما است و ما مطلقاً وظیفه نداریم که مشخص کنیم چه کسی نامش از صندوق رای بیرون بیاید، بلکه فقط وظیفه اجرای این انتخابات را بر عهده داریم.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha