۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85502105
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه ۳ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

۱۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85502105
روسیه ۳ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی روسیه گزارش داد که نیروهای یگان دفاع هوایی روسیه امروز (شنبه) سه پهپاد اوکراینی را بر فراز شهر مزدوک (Mozdok) واقع در جمهوری اوستیای شمالی-آلانیا سرنگون کرده است.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری افزود، سرگئی منایلو (Sergey Meniaylo) در پیام رسان تلگرام ضمن اعلام خبر سرنگونی پهپادهای اوکراینی بر فراز منطقه اوستیای شمالی افزود: این حمله باعث «خسارت جزئی و آتش سوزی» شده و به کسی آسیبی نرسیده است.

وی افزود: هدف این پهپادها حمله به یک فرودگاه نظامی بوده است.

رویترز به نقل از خبرگزاری های روسیه افزود: این اولین حمله پهپادی به این منطقه بوده است.

به گزارش ایرنا، تنش‌ها میان مسکو و غرب درباره حمایت تسلیحاتی واشنگتن و متحدانش از کی‌یف در حالی تشدید شده که دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) از حملات اوکراین به خاک روسیه دفاع کرده است.

«ینس استولتنبرگ» روز گذشته در دیدار از سوئد به خبرنگاران گفت: این حق اوکراین است که بر اساس حقوق بین الملل، در دفاع از خود، به اهداف نظامی در روسیه حمله کند.

در شرایطی که روسیه، گسترش ناتو به شرق را یکی از دلایل انجام عملیات نظامی در شرق اوکراین اعلام کرد، دبیر کل ناتو گفت: اوکراین هرگز تهدیدی برای روسیه نبوده است و این روسیه بود که این جنگ را آغاز کرد.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که اوکراین حق دارد به اهدافی در قلمرو روسیه حمله کند.

«دیمیتری مدودف» رئیس جمهوری سابق روسیه نیز به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، هشدار داد که این مجوز می‌تواند به دلیلی برای شروع جنگ با اعضای ناتو تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha